بهترین موزاییک ها جهت کفسازی پشت بام و روف گاردن

بهترین موزاییک ها جهت کفسازی پشت بام و روف گاردن

فهرست مطالب

امروز قصد داریم با این مقاله شما را با موزاییک سازگار اجرا در محوطه پشت بام و روف گاردن آشنا کنیم. پس اگر قصد خرید موزاییک و کفپوش برای پشت بام و یا روف گاردن خود دارید همراه باشید و با مطالعه این مقاله کوتاه و دریافت اطلاعات، خرید بهتری را تجربه کنید.

با توجه به این که پشت بام باید در برابر عوامل فیزیکی طبیعی همچون معرض نور خورشید و بارش‌های فصلی محفوظ باشد، پوشاندن سقف ضرورت دارد. موزاییک کاری پشت بام مرحله انتهایی از اجرای فرآیند کف سازی سقف بام ساختمان است.

استفاده از موزائیک علاوه بر زیبایی ظاهری، وظیفه عایق‌کاری را نیز برای جلوگیری از ورود آب باران به ساختمان انجام می‌دهد. مراحل انجام کار باید به دقت انجام شود تا بام بتواند بهترین عملکرد خود در برابر شرایط مختلف آب و هوایی را نشان دهد. برای این منظور نیاز به داشتن نقشه جزئیات سقف بام است.

اگر به طوری که یک گام از ساختار پشت بام صحیح پیش نرود، عقبه های اجرای نامناسب را با سپری شدن زمان در نتیجه با تغییرات آب و هوایی، سرما و گرما، خسارت های فیزیکی، شستشو و یا بارش برف و باران، پوشش بام، دیوار و یا سقف ساختمان ها در قسمت های مختلف دچار نم زدگی و پوسته پوسته شدن می شود مشاهده کرد. با انجام دوغاب‌ریزی به موقع روی موزائیک، این پوشش سنتی می‌تواند تا سال‌های طولانی پوششی مناسب برای پشت بام شما باشد.

در این نوشته به مزایا و معایب هر کدام از روش‌های فوق برای پوشش بام می‌پردازیم.

در همین ابتدا به جهت اینکه مقاله حوصله سربر نباشد، اول به معرفی موزاییک های مناسب پشت بام می پردازیم و در ادامه به ویژگی هایی که یک موزاییک پشت بامی باید داشته باشد، در کنار مزایا و معایب استفاده از موزاییک در پشت بام پرداخته ایم. 😉

انواع موزاییک مناسب پشت بام و روف گاردن

موزاییک های که میتوانید به عنوان موزاییک پشت بام و روف گاردن استفاده کنید:

  • موزاییک های پرس اتوماتیک
  • موزاییک های پلیمری

این محصولات به دلیل وزن سبکی که دارا هستند و کیفیت  و قیمت بسیار مناسبی هم دارند، به راحتی میتوانید در پشت بام و روف گاردن خود استفاده کنید، در ادامه به بررسی جزئیات هر محصول پرداخته ایم:

1. موزاییک پرسی اتوماتیک

موزاییک پرسي اتوماتیک، کفپوشي است متراکم، عملا يک نوع بتن است که تراکم خود را از طريق فشار پرسی به دست می آورد که از سیمان، ماسه، سنگ ریزه و آب تشکیل می شود و به صورت دو لایه تولید می‌شود.

لایه‌ی زیرین به عبارتی همان بتن پایه‌ است که دارای ضخامت بيشتری نسبت به لايه رويه می باشد نقش تحمل فشار را نيز بر عهده دارد و لایه‌ی رویین که نقش موزائیک را تشکيل می دهد از شن، سیمان، سنگ ریزه‌های ریز و درشت تشکیل شده است.

جهت تولید موزاییک پرسی اتوماتیک پس از تهيه مخلوط مواد اوليه (ميكس)، دو لایه ابتدا لایه‌ی رویین و سپس لایه‌ی زیرین در قالب ‌های مخصوص ریخته و با اعمال فشار به كمك دستگاه پرس باعث ايجاد تراکم در موزائيک می شود. از همین روی این موزاییک‌ها استقامت و دوام نسبتا بالایی در برابر سرما، یخ‌زدگی و عوامل فرساینده‌ی طبیعی دارند.

با توجه به مقاومت فشاری که داراست جهت استفاده در معابر شهری و مکان‌های با تردد دارد. یکی از کاربردهای متداول موزاییک پرسی اتوماتیک با توجه به کم وزن بودن و مقاومت بالا در پشت بام می باشد. ابعاد موازییک پرسی دولایه 30*30 و 40*40 است. انتخاب این اندازه و سایز دارای راحتی در حمل و سهولت در استفاده بوده است و همچنین فرد متخصص به راحتی می‌تواند آن را بدون شکستن در محل مورد نظر جایگذاری نمایید.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب کفپوش های بتنی پرسی + راهنمای خرید و نکات مهم قبل از نصب

کاربردهای دیگر موزاییک پرسی اتوماتیک

از این موزاییک در کف سالن های صنعتی، کف پارکینگ، کف انبار، کفپوش کارخانه ها، کفپوش مدرسه و دانشگاه نیز استفاده می شود.

محصولات موزاییک پرس اتوماتیک

در صورتی که قصد خرید موزاییک برای پشت بام خود دارید، میتوانید این محصولات را از برترین تولید کننده موزاییک در ایران یعنی گروه تولیدی صنعتی آبین بتن تهیه بفرمایید. حتما با مجموعه آبین بتن با شماره 65 000 913 – 021 تماس بگیرید، کارشناسان ما یک مشاوره کاملا رایگان جهت خرید یک محصول درجه یک را به شما ارائه می دهند 🌹🙏

2. موزاییک بتنی پلیمری

موزاییک پشت بام یقینا باید از جنبه های ممتازی برخوردار باشد. موزاییک پلیمری در فضاهای پشت بام بهره وری بالایی دارند. این موزاییک ها علاوه بر زیبایی، از قابلیت هایی چون عدم نفوذپذیری آب، دارای اصطکاک کافی و مقاوم در برابر گرما و سرما نیز برخوردار می باشند.

موزاییک پلیمری علاوه بر پایه ی بتن دارای افزدونی بتن می باشد و می تواند نیازهای شما را در فضای بیرون تامین کند. موزاییک پلیمری نوعی کفپوش ضد آب است. این نوع کفپوش ها اجازه عبور رطوبت را به فضای تحتانی نداده و در برابر عوامل محیطی مقاومت خوبی دارند و به این دلایل موزاییک پلیمری به نسبت سایر موزاییک ها از مقاومت بالایی برخوردار بوده و برای فضای پشت بام شرایط بهتری را به وجود می آورند. همچنین از موزاییک پلیمری می توان برای کفپوش حیاط، تراس، فضای باغ، محوطه ویلا و .. نیز استفاده کرد. خرید موزاییک پلیمری برای پشت بام قطعا گزینه خوبی خواهد بود و تمامی نیاز های شما را بر طرف خواهد کرد.

مشخصات موزاییک بتنی پلیمری

  • از مشخصات موزاییک پلیمری وزن بسیار سبک و ضخامت کم است. کاهش وزن این موزاییک ها سبب کاهش وزن ساختمان می شود که این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان باعث کاهش انرژی های حوادث طبیعی و صدمات ناشی از وزن زیاد ساختمان می شود. به طور کلی سبک کردن ساختمان به دو عامل بستگی دارد سبک کردن سازه و سبک کردن اجزای باربر ساختمان که سبک بودن موزاییک ها جزو عامل دوم محسوب می شود.
  • یکی از مهم ترین مشخصات مقاومت این موزاییک ها در برابر شرایط جوی و یخ بندان است. لازم به ذکر است که فضای پشت بام، روزانه در معرض تغییرات دمایی بوده، از این روم وزاییک پشت بام باید در برابر نوسان های محیطی از مقاومت خوبی برخوردار باشد. در اصل اثرات این نوسان ها را موزاییک پلیمری به راحتی خنثی خواهد کرد.
  • موزاییک پلیمری پشت بام دارای استحکام خمشی بالایی است. در مصالح ساختمانی استحکام خمشی از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع این مصالح مقاوم می توانند عمر و مقاومت سازه را افزایش دهند. در ساختار موزاییک پلیمری پشت بام، استحکام سایشی وجود داشته و باعث می شود این موزاییک ها در برابر سایش مقاومت مناسبی از خود نشان دهند.
  • طرح های متنوع سبب ایجاد فضای دلنشین: موزاییک پلیمری دارای تنوع رنگ بیشتری نسبت به موزاییک های سنتی است و قابلیت اجرا در طرح های گوناگون را داراست.
بیشتر بخوانید  بهترین کفپوش بتنی برای مناطق صنعتی و پر ترافیک

category cement plast

ویژگی های مهم موزاییک های مناسب پشت بام

برای کارگزاری کفپوش بتنی در پشت بام، انواع مختلف موزاییک را می توان استفاده کرد؛ اما در انتخاب موزاییک چند نکته مهم حائز اهمیت است. مواردی که ادامه خواهیم گفت از مهم ترین ویژگی های موزاییک پشت بام است.

 

موزاییک پلیمری پشت بامی

 

وزن سبک

 اساسی ترین ویژگی کفپوش پشت بام داشتن وزن کم می باشد. زیرا پشت بام ها توانایی تحمل مقدار مشخص بار را دارند و نباید با استفاده از موزاییک سنگین مسبب افزایش وزن مازاد بر تحمل پشت بام شویم.

مقاوم در برابر شرایط جوی

 از آنجا که پشت بام در موقعیتی است که مستقیما در برابر اشعه نور خورشید و بارندگی قرار دارد باید موزاییکی را انتخاب کرد که در برابر شرایط جوی مقاومت بالایی داشته باشد.

مقاوم در برابر ضربه

 موزاییک باید در برابر ضربه مستحکم باشد؛ زیرا هزینه نوسازی و تخریب بسیار زیاد است و مخارج زیادی را برای ساکنین ساختمان ها به بار می آورد.

اصطکاک کافی

موزاییک نباید لغزنده باشد و دارای اصطکاک کافی باشد؛ زیرا لغزندگی در فصل سرما و بارندگی باعث حادثه خواهد شد.

مزایای و معایب استفاده از موزائیک

عمر نسبتا طولانی دارد و در صورت نیاز در مدت کوتاهی می‌توان آن را تعویض نمود. نصب آن آسان است. نقش ظاهری زیبایی دارد و سطح پشت بام ظاهر عینی خوبی پیدا می‌کند. دوام و مقاومت بالا در برابر تابش‌های متداوم نور خورشید در فصل گرم سال و نیز بارش‌های شدید در فصل باران زا می باشد. در برابر تردد نیز استحکام بالایی دارد. و از معایب این موزاییک ها می توان به این موارد اشاره کرد که هر چند سال یک بار می‌بایست دوغاب‌ریزی انجام شود تا از نفوذپذیری آب از مابین موزاییک ها جلوگیری شود و یکی دیگر از معایب این است که در مقابل ضربه و فشار حساس است.

 

مزایا و معایب استفاده از موزاییک پلیمری در پشت بام

در صورتی که قصد خرید موزاییک برای پشت بام خود دارید، میتوانید این محصولات را از برترین تولید کننده موزاییک در ایران یعنی گروه تولیدی صنعتی آبین بتن تهیه بفرمایید. حتما با مجموعه آبین بتن با شماره 65 000 913 – 021 تماس بگیرید، کارشناسان ما یک مشاوره کاملا رایگان جهت خرید یک محصول درجه یک را به شما ارائه می دهند 🌹🙏

کلام آخر

همانطور که در قسمت بالا توضیح داده شد برای داشتن فضای برگزیده در پشت بام و همچنین ایجاد شیب مناسب برای تخلیه آب ناشی از بارندگی می توانید از موزاییک برای کفپوش پشت بام استفاده کنید. البته که انتخاب و خرید موزاییک جنس مناسب و از آن مهم تر اجرای صحیح بسیار در رسیدن به پیامد عالی درخور هستند. موزاییک بتنی پرسی اتوماتیک و پلیمری مناسب اجرا در محوطه های روباز می باشند. اگر به دنبال کفپوش مناسب برای محوطه روف گاردن هستید که علاوه بر نقش محافظتی در برابر عوامل طبیعی و سبک بودن وزن، جلوه خاصی به محیط شما بخشد یکی از مناسب ترین گزینه ها انتخاب موزاییک بتنی پلیمری می باشد.  

Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو