موزاییک پلیمری چیست ؟ + مزایا و معایب

موزاییک پلیمری چیست ؟

فهرست مطالب

در این مقاله به بررسی دقیق موزاییک های پلیمری و معرفی دقیق مشخصات و وِیژگی های آن پرداخته ایم، تمامی اطلاعات از جمله کوچکترین موارد مثل نحوه تولید، نوع تمیز کاری، راهنمای خرید و … تماما در این مقاله وجود دارد، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در همین ابتدا خدمتتون اعلام کنم در صورتی که به هر دلیلی حوصله خواندن متن ندارید، در ویدئو زیر در مدت زمان 3 دقیقه با صفر تا صد موزاییک پلیمری آشنا خواهید شد، همچنین در صورتی که نیازمند مشاوره و قصد خرید موزاییک پلیمری دارید، آبین بتن بزرگترین تولید کننده موزاییک پلیمری در ایران در خدمت شماست و میتوانید به شماره 65 000 913 – 021 تماس بگیرید.

موزاییک پلیمری چیست ؟

موزاییک پلیمری یا کفپوش بتنی پلیمری نوعی سنگ مصنوعی (Cement Plast Paving) می باشد که بسیار متراکم یا به عبارت دیگر خود متراکم است که این تراکم به دلیل وجود افزودنی های بتنی که شامل رزین پلیمری و یا رزین سنگ مصنوعی می باشد، به وجود می آید که به این فرآیند که همراه با لرزش به روی میز ویبره صورت می گیرد، پلیمریزاسیون می گویند. از دیگر نام هایی که برای این محصول بسیار رایج است، می توان به موزاییک رزینی، بتن پلیمری، سنگ پلیمری، کفپوش بتنی پلیمری و یا سنگ مصنوعی سمنت پلاست اشاره نمود.

موزاییک های پلیمری آبین بتن

ویژگی ها و کاربرد های موزاییک پلیمری

یکی از مهم ترین وجه تمایز این کفپوش بتنی، نفوذ ناپذیر بودن آب به بافت محصول است. جذب آب این محصول در حد 5% می باشد که در برابر سرما شدید بسیار مقاوم بوده است. اکثر مشتریان و پیمانکاران به علت نامرغوب بودن موزاییک های قدیمی و سنتی به علت یخ زدگی، رنگ پریدگی و کم بودن تنوع، ناراضی بوده اند. موزاییک های پلیمری مجموعه آبین بتن علاوه بر ضخامت 2 سانتی متری از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. این موزاییک به دلیل سبک بودن و کاربرد بالا، در بیشتر نواحی ساختمان ها و حمل و نقل آسان، مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

category cement plast

ویژگی دیگر این موزاییک حیاط، عدم نیاز آبدهی بعد از تولید است که بسیار اثر گذار در زمان کار و اجرا است و همچنین میتوان سرعت بالا آن در زمان تولید را نیز از دیگر مزایای این کفپوش دانست که این حسن را می توان به طور مشترک برای تولیدکنندگان و خریدار در نظر گرفت.

از دیگر ویژگی های این محصولات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نصب آسان با ملات ماسه و سیمان
  2. شست و شو آسان
  3. قابلیت استفاده به صورت ترکیبی و چند رنگ در کنار هم
  4. وزن سبک در قبال مقاومت بالا
  5. تنوع بالا در ابعاد و عدم نیاز به برشکاری در حین اجرا
  6. تنوع بالا در طرح و رنگ بندی
  7. قابلیت استفاده از این محصولات به عنوان سنگ نما

مزایای مهم موزاییک پلیمری

یکی از دلایل اصلی، محبوبیت موزاییک های پلیمری و رقابت آن با سنگ های طبیعی کف، وجود مزایای بسیار زیاد آن است که اواسط صفحه راجب این موضوع نکاتی را گفته بودیم. یکی اصلی ترین دلایل محبوبیت و مزایای موزاییک های پلیمری، می توان به مقاومت فشاری خوب این کفپوش ها نسبت به دیگر محصولات فانتزی و مقاومت دمایی بسیار بالا به دلیل استفاده از افزودنی های بتنی و استفاده راحت در هر ناحیه مورد نظر، اشاره کرد. یعنی به راحتی می توانید از موزاییک پلیمری آبین بتن در سردترین نقاط ممکن به همراه یخبندان، بهره ببرید.

همچنین از دیگر علل های محبوبیت و مزایای این کفپوش بتنی، شکل ظاهری زیبا و تنوع بسیار بالا در طرح بندی، رنگ بندی و سایز بندی می باشد که به راحتی می توانید با توجه به پروژه خود، محصول مورد نظر را انتخاب کنید. در این حین قیمت مناسب این کفپوش ها نسبت به سنگ های طبیعی و دیگر کفپوش های بتنی، هر فردی را شگفت زده خواهد کرد و یکی از دلایل محبوبیت، کیفیت استثنایی این کفپوش ها در کنار قیمت بسیار مناسب آن ها می باشد.

موزاییک پلیمری طرح خطیبی 3060

معایب مهم موزاییک پلیمری

این کفپوش های دوست داشتنی، معایب آنچنان بزرگی ندارند و تنها مواردی را میتوان به عنوان معایب در نظر گرفت که شاید مربوط به خود محصول نباشد. البته این نکته هم قابل ذکر است که از موزاییک های پلیمری نمی توانید به عنوان کفپوش های صنعتی استفاده کنید. یعنی در مواردی که عبور و مرور ماشین های سنگین مثل تریلی و کامیون دارید، به هیج عنوان توصیه نمی شود. اما یکی از مهترین معایب این محصولات، خرید محصول درجه یک است. این روز ها به دلیل وجود دلالان و کارگاه های سودجو که جهت سود بیشتر، محصولات درجه 3 و 4 را به عنوان محصول درجه یک می فروشند، خرید این کفپوش ها کمی سخت به نظر می رسد. اما با کمی تحقیق می توانید منابع معتبر جهت خرید این محصولات را پیدا کنید. همچنین می توانید از گروه تولیدی صنعتی آبین بتن تمامی این محصولات را با خیال کامل راحت خرید کنید.

متریال و مواد تشکیل دهنده موزاییک های پلیمری

سیمان خاکستری، سیمان سفید، ماسه دوبارشور طبیعی، شن شکسته نخودی، افزودنی (رزین) و پیگمنت های رنگی از مواد تشکیل دهنده این محصولات هستند. استفاده از متریال با کیفیت و تهیه آن جهت داشتن یک محصول با کیفیت کار دشواری است پس حتما هنگام خرید موزاییک پلیمری از منابع معتبر خرید خود را انجام دهید.

نحوه تولید موزاییک پلیمری

نحوه تولید این محصولات به این صورت است که ابتدا ماسه را به اندازه وزن مشخص شده داخل میکسر ریخته و شن شکسته نخودی به ماسه اضافه می شود و سپس سیمان با وزن مشخص به شن و ماسه اضافه شده و حدود 5 الی 10 دقیقه متریال خشک، با هم میکس می شوند. بعد از این مرحله آب به اندازه ای که فقط یک رطوبت مشخصی داشته باشد اضافه می شود.

بعد از یکنواخت شدن متریال، افزودنی ها به بتن اضافه می شوند. باید توجه داشته باشیم که مواد افزودنی بیش از حد میکس نشود زیرا باعث افت شدید کیفیت بتن می شود. بعد از زمان مشخص شده، بتن آماده قالب گیری می باشد.

 

خط تولید موزاییک پلیمری آبین بتن

 

بتن آماده توسط اپراتور برای قالب گیری هدایت می شود. وزن هریک از قطعه ها قبل از قالب گیری روی ترازو دیجیتال وزن شده و بعد روی میز ویبره قرار می گیرد. قالب ها بعد از طی حدود 3.5 الی 4 متر روی میز ویبره، کامل سطح یکنواختی پیدا میکنند و تمام هوای داخل بتن خارج می شود و در مرحله آخر توسط اپراتور دیگری شن پاشی یا اسکوپ محصول شروع می شود و قالب ها برای استراحت و کیورینگ (عمل آوری بتن) داخل قفسه های مربوطه انتقال داده می شوند. دمای داخل اتاقک دپوی محصول بسیار مهم می باشد. (بخصوص در 6 ماه دوم سال که دمای هوا به شدت پایین است.)

رزین از اصلی ترین و مهم ترین متریال تشکیل دهنده موزاییک پلیمری است که باید توجه ویژه ای به آن داشت.

ترجیحا در زمان دپو محصول بین محصولات فاصله گذاشته می شود تا هوا بین آن ها جریان داشته باشد. این امر بسیار در کیفیت ظاهر محصول پس از گذشت چندین روز قرار گرفتن در دپو کمک میکند که اکثر تولید کنندگان از رعایت این نکته اجتناب می کنند.

سنگ اسکوپ در موزاییک پلیمری و کاربرد آن

به دلیل وجود افزودنی های بتن (رزین) و کاهش شدید جذب آب قطعه، نصب این محصولات برای مشتریان آبین بتن به شدن دشوار است، در همین صورت جهت رفع این مشکل و راحتی کار، در پشت این محصول شن های استاندارد پاشیده شده است که به این عمل سنگ اسکوپ گویند. نیمی از این سنگدانه ها در داخل بتن فرو رفته و نیمی خارج که باعث چسبندگی فوق العاده قطعه به ملات زیر کار می شود که در همین صورت نصب آن به شدت آسان شده است.

 

سنگ اسکوپ موزاییک پلیمری

انواع قالب های موزاییک پلیمری

از مهمترین ارکان تولید محصولات پلیمری قالب های آن هستند که به دو نوع سخت و نرم تقسم شده اند. از قالب های نرم عمدتا جهت تولید سنگ های نما استفاده می شود اما از قالب های سخت که شامل قالب های ABS و تزریقی نشکن هستند برای تولید کفپوش های بتنی، جدول و … استفاده می شود. که معمولا قالب های نوع ABS جهت تولید موزاییک پلیمری مناسب تر هستند.

 

قالب های موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری درچه مکانی استفاده می شود ؟

به دلیل زیبایی و مقاومت بالا در قبال سبک بودن، موزاییک های پلیمری آبین بتن در نواحی مختلف ساختمان و مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. مکان های عمده استفاده از محصولات پلیمری در حیاط ها، پیاده روها، پشت بام، روف گاردن و… می باشد.

اما مهترین نکته در این بخش: موزاییک های بتنی پلیمری مجموعه آبین بتن به علت ساختار و نوع تولید، با اضافه کردن نانو به این محصول از نظر جذب آب به حداقل رسیده است که در برابر سرمای شدید کاملا مقاوم بوده است. در ساخت و تولید موزاییک های پلیمری فرمول ساخت بتن به راحتی میتوان به اکثر مناطق سرد پیشنهاد و با خیال آسوده استفاده کرد.همچنین موزاییک های پلیمری به علت سبک بودن و مقاومت بالا بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است.

category cement plast

نحوه نصب و اجرا موزاییک پلیمری

در نصب این نوع کفپوش ها باید زیر سازی بطور اصولی و رعایت نکات مهم صورت گیرد، با ریختن یک لایه ملات خیس و صاف کردن سطح زیر، هموار سازی (شیب بندی) انجام شده و مرحله اول انجام می شود. در مرحله بعدی باید لایه ای از دوغاب تشکیل شده از پودرسنگ و سیمان با ضخامت 2 تا 5 میلی متر کف کار را بپوشانید. حالا باید موزاییک ها را با توجه به اینکه مربع یا مستطیل  هستند در کنار هم به طور مرتب قرار دهیم. حالا با استفاده از یک چکش پلاستکی روی موزاییک ها ضربه زده تا دوغاب زیر، کاملا صاف و به طوری که از داخل درز های بین موزاییک ها قابل مشاهده باشد. این دوغاب ها را با استفاده از یک پارچه پاک می شود. اگر درزهای خالی بین موزاییک ها مشاهده می شود، دوغابی روان با ترکیب آب، سیمان و رنگ تهیه می شود و بین درز ها ریخته می شود. روش های دیگری جهت اجرا موزاییک های پلیمری موجود است که ما در این مقاله روش دوغاب (بهترین روش) را توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید  بهترین کفپوش بتنی برای مناطق صنعتی و پر ترافیک

پیشنهاد می کنم حتما مقاله ” نحوه نصب موزاییک پلیمری” را مشاهده فرمایید.

 

اجرا و نصب موزاییک پلیمری

قیمت موزاییک پلیمری و مقرون به صرفه بودن

با توجه با متریال استفاده شده جهت مقاومت بالا، وزن سبک، ظاهری زیبا، این محصول در بین دیگر موزاییک ها دارای قیمت مناسب تری می باشد، اما با توجه به استاندارد ها و کیفیت موزاییک پلیمری، هر تولید کننده به نحوه خاصی این محصول را تولید می کند و قیمت آن متفاوت است. بطور مثال برخی از تولید کنندگان با استفاده از افزودنی و مصالح بی کیفیت این محصول را با پایین ترین قیمت با همان شکل ظاهری ارائه می کنند و نتیجه این نوع تولید بعد گذشت یک دوره کوتاه مشخص می شود. پس حتما منابع معتبری را جهت خرید موزاییک پلیمری را انتخاب کرده و از معتبر بودن آنها مطمئن شوید. ارزان خریدن نشان از سود شما نیست و شاید ضرر های بسیاری زیادی را در طی مدت چند ماهه به شما وارد کند.

 

دپو موزاییک پلیمری آبین بتن

 

انواع و دیگر محصولات پلیمری

علاوه بر موزاییک های بتنی پلیمری، محصولات دیگری نیز به روش پلیمری تولید می شوند که در این مقاله جهت افزایش اطلاعات کاربران گفته شده است. محصولات پلیمری شامل:

  1. سنگ های نما پلیمری، تولید انواع سنگ نما به روش پلیمری و یا استفاده از موراییک های پلیمری جهت نما
  2. سنگ کف پله پلیمری که این محصولات جهت پوشاندن کف پله استفاده شده و بسیار زیبا و کاربردی هستند
  3. دور درختی پلیمری که از این محصولات جهت تفکیک درخت ها از دیگر نواحی استفاده می شود
  4. جدول بتنی فانتزی پلیمری (جدول دور باغچه ای) که جهت جداسازی فضاها سبز از محیط های عبور مرور استفاده می شود
  5. نرده بتنی پلیمری هم نیز از محصولات پر کاربرد پلیمری می باشد که جهت زیباسازی و تفکیک فضا های باغ و باغچه از مسیر های آدم رو و ماشین رو استفاده می شود.

 

طرح ها و ابعاد موزاییک پلیمری

 

طرح ها و ابعاد موزاییک های پلیمری آبین بتن

موزاییک بتنی پلیمری دارای طرح و رنگ های مختلفی می باشد و تنوع بالا آن، یکی از علت های محبوبیت آن می باشد. طرح های این محصول به شرح زیر است:

  • موزاییک پلیمری طرح سنگفرش 40*40
  • موزاییک پلیمری طرح خطیبی 40*40
  • موزاییک پلیمری طرح خطیبی 50*50
  • موزاییک پلیمری طرح خطیبی 60*30
  • موزاییک پلیمری طرح خطیبی 60*40
  • موزاییک پلیمری طرح چرمی 40*40
  • موزاییک پلیمری طرح چرمی 60*30
  • موزاییک پلیمری طرح هندسی 60*30
  • موزاییک پلیمری طرح قابدار 40*40
  • موزاییک پلیمری طرح پارسه 40*60
  • موزاییک پلیمری طرح پارسه 50*50
  • موزاییک پلیمری طرح شیاری 40*40
  • موزاییک پلیمری طرح یاس 40*40
  • موزاییک پلیمری طرح کوبیک 40*40
  • موزاییک پلیمری طرح طنابی 50*50
  • موزاییک پلیمری طرح واش 60*30

ضمن اینکه از محبوب ترین محصولات پلیمری که بسیار پر فروش و پر طرفدار هستند، می توانم به موزاییک طرح مالون اشاره کنم. موزاییک های طرح مالون همان موزاییک های پلیمری طرح خطیبی هستند که به مالون هم نیز معروف هستند و بسیاری نیز به آن ها موزاییک طرح سنگ نیز می گویند. موزاییک های پلیمری طرح مالون دارای تنوع بالا در ابعاد و رنگ بندی هستند که می توانید محصول مورد نظر خود را با توجه به نیاز و سلایق خود به راحتی انتخاب کنید.

رنگ موزاییک پلیمری کفپوش های بتنی پلیمری معمولا در 4 رنگ اصلی که شامل سفید، طوسی، قرمز و زرد می باشد، تولید می شوند. رنگ سفید این محصول از پرفروش ترین و محبوب ترین رنگ های این کفپوش است که بسیار استقبال می شود. بعد از رنگ سفید، میتوان به رنگ طوسی اشاره کرد. رنگ طوسی نیز از رنک های پرفروش و پر طرفدار است و گاها برخی از مشتریان، ترکیبی از این دو را در محوطه سازی خود استفاده می کنند که بسیار جذاب خواهد بود. رنگ زرد و قرمز نیز از رنگ های خصا هستند که برخی از مشتریان در موارد خاص یا به طور مثال در پیاده رو های عمومی از رنگ زرد موزاییک نابینایان استفاده می کنند. همچنین درصورتی که پروژه و یا سفارش های متراژ بالا باشد، می توان از رنگ های اختصاصی و به سفارش مشتری نیز تولید نمود. وزن موزاییک پلیمری موزاییک پلیمری طرح پارسه

رنگ موزاییک پلیمری

کفپوش های بتنی پلیمری معمولا در 4 رنگ اصلی که شامل سفید، طوسی، قرمز و زرد می باشد، تولید می شوند. طول عمر رنگ این کفپوش ها، بستگی به کیفیت متریال و رنگ مصرفی تولید کننده دارد، که معمولا رنگ بی کیفیت، کمتر از یک ماه شفافیت خود را به طور کلی از دست داده و چهره زشتی را به محوطه می دهد. ( ضمن اینکه کثیفی و چرک شدن محصول، کاملا با این امر متفاوت است). موزاییک پلیمری علاوه بر هزینه خود، نیازمند هزینه نصب، تخلیه و … دارد، پس بخاطر چند هزار تومان ارزان تر تهیه کردن این محصول، خود را در دردسر نندازید و توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشید. ملاک ارزان و گران تر خریدن نیست، منابع معتبر مهمترین ملاک در تهیه این محصول است.

رنگ سفید این محصول از پرفروش ترین و محبوب ترین رنگ های این کفپوش است که بسیار استقبال می شود. بعد از رنگ سفید، میتوان به رنگ طوسی اشاره کرد. رنگ طوسی نیز از رنگ های پرفروش و پر طرفدار است و گاها برخی از مشتریان، ترکیبی از این دو را در محوطه سازی خود استفاده می کنند که بسیار جذاب خواهد بود. رنگ زرد و قرمز نیز از رنگ های خاص هستند که برخی از مشتریان در موارد خاص یا به طور مثال در پیاده رو های عمومی از رنگ زرد موزاییک نابینایان استفاده می کنند. همچنین با درخواست مشتری عزیز و درصورتی که پروژه و یا سفارش، دارای متراژ قابل توجه ای باشد، می توان از رنگ های اختصاصی و به سفارش مشتری نیز این محصولات را تولید نمود.

وزن موزاییک پلیمری

وزن هر متر مربع موزاییک های پلیمری، حدود 50 کیلوگرم می باشد. وزن هر قطعه نیز حدود 8 الی 10 کیلوگرم که با توجه به سایز موزاییک، این وزن از 8 الی 10 کیلوگرم متغیر است. وزن کم این محصولات باعث شده است، که این کفپوش ها، حمل نقل آسان و نصب راحت تری را داشته باشند. همچنین این وزن کم باعث شده به راحتی از این محصولات در پشت بام و روف گاردن استفاده شود و کاملا از محصولات مناسب این نواحی باشد.

دپو موزاییک پلیمری زرد

نحوه تشخیص موزاییک پلیمری مرغوب و با کیفیت

در خرید موزاییک پلیمری به چند نکته باید توجه نمود که باعث جلوگیری از ضرر های بسیاری می شود:

  1. بررسی کیفیت قطعه
  2. محل استفاده این محصولات
  3. قیمت و توجیه اقتصادی

کیفیت قطعه از اولین و مهمترین نکات خرید محصولات پلیمری و هر محصول دیگری است. تشخیص مرغوبیت محصولات پلیمری آنچنان که فکر میکنید دور از ذهن نیست و با توجه به نکاتی که در ادامه این مقاله گفته شده، می توان مرغوبیت یک موزاییک پلیمری را تشخیص داد.

محصولات پلیمری نامرغوب با محصولات با کیفیت در دید اول قابل تشخیص نیستند. پس در قدم اول تولید کننده و یا فروشگاه معتبری را جهت خرید انتخاب کنید. اما خب در ادامه به بررسی و تشخیص مرغوبیت و عیار این محصولات می پردازیم، پس به تصویر زیر دقت کنید:

همانطور که مشاهده میکنید سنگدانه های ریزی در پشت این موزاییک پلیمری چسبیده است که در ابتدا مقاله توضیح داده شده است اما بازم به این نکته اشاره می کنیم: به این سنگدانه ها،اسکوپ می گویند، این امر به دلیل عدم جذب آب و جهت گیرایی بهتر در حین نصب صورت می گیرد و امر مهمی است. همانطور که مشاهده می کنید مرغوبیت این قطعه بتنی کاملا مشخص است. حالا به چه دلیل ؟

روش ساده تست مرغوبیت موزاییک پلیمری

در همین ابتدا و در نگاه اول به چند نتیجه میرسیم. اولین مورد همان اسکوپ است. سنگدانه های اسکوپ و تراکم آن ها و همچنین عدم فرو رفتن آن ها در ملات، نشان از مرغوبیت این قطعه بتنی خواهد داد. در صورتی که تراکم سنگدانه های اسکوپ کم باشد، هنگام اجرا دچار مشکل شده و قطعا موزاییک ها لق خواهند شد. پس حتما به تراکم اسکوپ و عدم فرو رفتن آن ها در ملات دقت داشته باشید.

مورد بعدی نیز که آن هم با چشم قابل مشاهده است، مشاهده ملات پشت محصول است. ملات پشت محصول باید کاملا صاف و صیغلی باشد و همین امر نشان از طرح اختلاط خوب و آب کافی ملات و در نتیجه مرغوبیت محصول را نشان می دهد. در صورتی که ملات محصول بصورت اسفنجی و دارای حفره های زیاد باشد، بیانگر عدم مرغوبیت  طرح اختلاط آن است. همچنین میتوان جهت تشخیص بهتر، یک شی مستحکم فلزی برداشته و روی ملات کشیده، در صورتی که یک لایه از ملات پودر شود بیانگر عدم کیفیت ملات این قطعه است.

 

عدم تراکم سنگ اسکوپ از مهمترین معایب موزاییک های پلیمری نامرغوب

 

پس از توضیحات بالا لازم است به این نکته توجه فرمایید که رابطه ای بین ملات خوب و سنگ اسکوپ است. در صورتی که ملات نامرغوب، و آب بتن نامناسب باشد، پس از پاشش سنگدانه های اسکوپ، این سنگدانه ها در داخل ملات فرو می رود. پس در صورت مشاهده یکی از این علل، حتما توجه داشته باشید که بتن نامرغوب مساوی است با سنگدانه های اسکوپ فرو رفته و عدم تراکم آنها.

مورد بعدی رنگ محصول است، حتما توجه نمایید در صورتی که رنگ محصول بی روح و یا بسیار تیره و پرنگ شده باشد نشان دهنده عدم اطلاعات کافی تولید کننده در این موضوع است. البته این نکته حائز اهمیت است که برخی افراد به صورت سفارشی رنگ را به درخواست خود مشتری تغییر می دهند. پس حتما کیفیت محصول را، باتوجه به توضیحات بالا قبل از خرید بررسی نمایید تا اطلاعات کافی در حین خرید موزاییک ها داشته باشید.

بیشتر بخوانید  بهترین موزاییک ها جهت کفسازی پشت بام و روف گاردن

محل استفاده از محصول

یکی از علل های دیگر که حتما قبل از خرید باید به آن توجه نمود محل استفاده است. حتما قبل از خرید از چند وجه محل استفاه خود را بررسی کنید:

  1. نوع آب و هوا
  2. ترافیک محل استفاده (میزان رفت و آمد)

موزاییک پلیمری آبین بتن به دلیل استفاده از افزودنی های بتنی بسیار محصولاتی مقاوم در برابر سرما و گرما هستند. پس در هر نوع آب و هوایی استفاده از این محصولات بلامانع است. استفاده از این محصول معمولا در مکان های عمومی ماشین رو مانند پارکینگ های عمومی و مکان های ترافیک سنگین امکان پذیر نیست. معمول استفاده این محصولات در مناطق ترافیک معمولی و مسکونی انسان رو است. پس حتما قبل از خرید به این 2 مورد نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

قیمت و مقرون به صرفه بودن

قیمت هر محصول از مهمترین مورد های خرید هر محصولی می باشد. هر محصولی با توجه به متریال استفاده شده در آن، استهلاک و… روی آن قیمت گذاری می شود. حتما به این موضوع توجه کنید که ارزان خریدن هر محصولی یک امتیاز مثبت برای شما نیست بلکه می تواند شما را متضرر کند. همچنین در مقابل آن گران خریدن نیز دلیل بر با کیفیت بودن محصول نیست. پس حتما قبل از خرید با دریافت استعلام قیمت از منابع معتبر، تاکید میکنم معتبر،میانگین قیمت را در دست داشته باشید.

نکته دیگری که قابل توجه می باشد، میزان حجم و متراژ کار است. برخی از افراد به دلیل بزرگ بودن پروژه خود، استفاده از این محصولات یا هر کفپوش بتنی دیگری توجیه اقتصادی و زمانی برای آنها نخواهد داشت. پس حتما به متراژ کار و میانگین قیمت ها توجه نمایید.

 

موزاییک پلیمری طرح شبستان آبین بتن

 

راهنما خرید موزاییک پلیمری

در خرید موزاییک های پلیمری با بررسی چند نکات ساده می توان یک خرید خوب را تجربه نمود، البته تشخیص کیفیت این محصولات کاملا مبحثی جداست که بسیار تخصصی و سخت است، اما جهت خرید بهتر حتما به نکات زیر توجه کنید:

  1. اولین قدم خرید از منابع معتبر، جهت خرید حتما تولید کنندگان و فروشندگان معتبری را انتخاب کنید.
  2. در صورت سردسیر بودن محل پروژه، حتما ضمانت استفاده در مناطق سردسیر را از تولید کننده دریافت کنید.
  3. عدم وجود خلل و فرج روی قطعه، نشان دهنده ملات خوب قطعه است.
  4. رنگ محصول باید با کیفیت، شفاف و استاندارد باشد.
  5. مشاهده سنگدانه های اسکوپ پشت موزاییک های پلیمری و تراکم خوب سنگدانه ها و عدم ریزیش آن ها نیز نشان از کیفیت خوب ملات می دهد.
  6. عدم وجود بافت های اسفنجی نیز نشان از طرح اختلاط خوب این قطعات بتنی می دهد.

به بررسی نکات گفته شده تا حدودی خرید بسیار خوبی خواهید داشت و شکی در آن نخواهد بود.

نکات مهم بعد از خرید جهت اجرا

بعد از خرید محصولات پلیمری هنوز هم هیچی تموم نشده و باید جهت اجرا و افزایش عمر این محصولات نکات دیگری نیز رعایت کنید تا بیشترین بازدهی را از محصولات که برای محل خود خریده اید را داشته باشد، پس به نکات زیر توجه نمائید:

  1. بعد خرید موزاییک پلیمری حتما، از یک بنا کار بلد و فردی که دارای تجربه اجرا موزاییک های پلیمری را دارد، استفاده نمایید.
  2. کف سازی قبل از نصب، از مهمترین قسمت های اجرا هر نوع موزاییکی است که باید قبل از هر چیزی حتما زیر سازی مناسب و یکنواختی داشته باشید، در غیر این صورت پس از اتمام کار حتما بسیاری از محصولات دچار خرابی و شکستگی خواهد شد.
  3. بند کشی باید دقیق، اصولی و با دقت بسیار بالا صورت گیرد. در صورتی که دوغاب به روی سطح موزاییک ریخته شود، پس از خشک شدن، پاک کردن آن غیر ممکن خواهد بود و در نتیجه کاملا شکل ظاهری موزاییک ها را تخریب خواهد کرد و ظاهری زشت را باقی خواهد گذاشت.

اجرا تمیز و صحیح توسط بنا

از مهم ترین نکاتی که در حال حاضر خیلی از مشتریان ما با آن برخورد می کنند، بعد از نصب و اجرا قطعات است که باید بنا و یا فردی پروژه را در دست بگیرد که طریقه نصب و با رفتار این محصولات آشنا باشد و نصب به خوبی، صحیح و تمیز صورت گیرد. همچنین بعد از پایان پروژه و هنگام بندکشی، این امر باید به صورت کاملا تمیز و اصولی صورت گیرد، زیرا این محصولات مانند سرامیک نیستند و پس از خشک شدن ملات بندکشی، پاکسازی آن امکان پذیر نیست. این مشکلی است که اکثر مشتریان ما با آن برخورد کرده اند، پس حتما تمیزکاری هنگام اجرا کار و بندکشی را در اولویت بنا خود قرار دهید.

نحوه تمیزکاری و شست و شو موزاییک پلیمری

در هنگام اجرا و یا پس از اجرا موزاییک های پلیمری امکان ریختن هرگونه موادی مانند دوغاب، ملات، گرد و خاک و… بروی این قطعات وجود دارد. پس از ریختن این مواد یا هر مواد دیگری در حین انجام پروژه قطعا با توجه به این شرایط  پاکسازی در همان لحظه صورت نمی گیرد و پس از گذشت مدتی این لکه ها سخت شده و روی موزاییک باقی می مانند. پس از پایان پروژه، نوبت به تمیزکاری سطح این قطعات خواهد رسید. جهت پاکسازی سطح کفپوش های بتنی باید نکاتی را در نظر داشته باشیم که آسیبی به قطعه نرسد. در ادامه به انواع پاکسازی ها توجه کنید:

 

مواد شیمایی

یکی از مهمترین مسائل و سوال های زیاد پیش آمده، استفاده از مواد شیمیایی جهت پاکسازی موزاییک های پلیمری است. مواد شیمیایی در ظاهر و طول عمر محصولات پلیمری تاثیر گذار می باشند پس تا حد ممکن استفاده از آن توصیه نمی شود.

 

مواد شوینده

استفاده از مواد شوینده عمومی جهت پاکسازی این قطعات بتنی بلامانع است. جهت پاکسازی پس از نصب ابتدا با تیغ با احتیاط مصالح و یا مواد سفت شده بروی کفپوش های بتنی را تراشیده البته طوری که هیچگونه آسیبی و خط خشی بروی آن نیوفتد. سپس با مواد شوینده به همراه پارچه نرم یا فرچه های نرم شروع به پاکسازی لکه ها و کثیفی ها کنید.

نکته قابل توجه در حین شست و شو و وسایل شست شو موزاییک های پلیمری این است که امکان آسیب رسیدن از طریق برخی از وسایل پاک کننده مانند برس های سیمی و سیم ظرف شویی وجود دارد و اصلا در حین پاکسازی از آن ها استفاده نشود.

 

تمیزکاری ساده

بعد از اجرا این قطعات بتنی و با گذشت ماه ها، این محصولات به این علت که در معرض رفت و آمد هستند، دچار کثیفی خواهند شد. بطور معمول اگر بصورت منظم تمیزکاری بروی این محصولات صورت گیرد قطعا ظاهر زیبا تر و همچنین طول عمر بیشتری خواهد داشت و قطعا به درجه ای از کثیفی نخواهد رسید که پاکسازی آن مشکل باشد.

جهت تمیزکاری منظم و عادی و رعایت نظافت معمول میتوان از مواد شوینده عمومی به همراه دستمال های نرم صورت گیرد. همچنین می توان جهت پاکسازی بهتر از برس های فرچه ای نرم استفاده نمود.

جهت پاکسازی ابتدا سطح موزاییک های بتنی را با آب ph خنثی خیس کرده و مواد شوینده سطوح را روی آن ریخته و حدود چند دقیقه صبر کرده تا اثر گذار باشد. همچنین می توان جهت پاکسازی بهتر بعد از گذشت چند دقیقه با فرچه شروع به سابیدن سطوح محصولات کنید. در ضمن پس از پاکسازی و شست و شو حتما سطح کار را خشک کنید. همچنین میتوان جهت نظافت روزانه یا هفتگی از تی استفاده نمایید. تی مورد استفاده باید نرم باشد و استفاده از هرگونه تی که باعث بوجود آمدن خراش بروی قطعه شود خودداری کنید.

درصورت ریخته شدن هرگونه مواد سخت و یا مواد شیمیایی روی سطح این قطعات بتنی تا حد ممکن هرچه سریعتر پاکسازی صورت گیرد.

جهت گرفتن بیشترین بازدهی از این محصولات بتنی با رعایت تمام نکات گفته شده جهت پاکسازی و نگهداری موزاییک های پلیمری قطعا موفق خواهید بود.

 

موزاییک پلیمری طرح خطیبی اجرا شده

 

تولید کننده و کارخانه موزاییک پلیمری

گروه تولیدی صنعتی آبین بتن با رعایت تمامی استاندارد ها در کنار کیفیت فوق العاده، تمامی این محصولات را تولید و با قیمت کاملا مناسب در کنار ضمانت روانه بازار می کند. خرید مستقیم از درب کارخانه تولیدی موزاییک های پلیمری، علاوه بر کیفیت بالا، قیمت خوب را نیز در بر خواهد گرفت.

خرید موزاییک پلیمری به صورت آنلاین و اینترنتی

گروه تولیدی صنعتی آبین بتن تولید کننده انواع محصولات پلیمری، این امکان را برای تمامی مشتریان فراهم کرده است که با خیال آسوده، تمامی محصولات پلیمری را بصورت اینترنتی و تلفنی، با راحتی و اطمینان کامل خریداری کنید.

category cement plast

سخن آخر

گروه تولیدی صنعتی آبین بتن مفتخر است که در تولید محصولات پلیمری توانسته اند با استفاده از تکنولوژی و علم نوین بتن محصولاتی تولید کند که از مقاومت، کیفیت و استاندارد های بسیار بالایی برخوردار است. ما توانسته ایم با مسلح کردن بتن و سبک سازی، محصول کاملا مقاوم در برابر سرما، گرما، نیروهای فشاری، باران های اسیدی و… ارائه کنیم. همچنین می توانید جهت خرید موزاییک پلیمری و دریافت لیست قیمت، با مجموعه آبین بتن بتن در ارتباط باشید.

گروه تولیدی صنعتی آبین بتن | تولید و فروش انواع محصولات بتنی و سیمانی

Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو