تفاوت موزاییک پلیمری و سنگ طبیعی

تفاوت موزاییک پلیمری و سنگ طبیعی

فهرست مطالب

موزاییک پلیمری و سنگ طبیعی دو نوع کفپوش مختلف هستند که در ساختمان‌سازی، محوطه سازی، دکوراسیون داخلی و سایر موارد مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو نوع محصول تفاوت‌های مهمی دارند و این روز ها به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی، بسیاری از افراد به دنبال متریال های قیمت مناسب و با کیفیت هستند، در همین جهت به مقایسه و معرفی رقیب جدید سنگ های طبیعی که این روزها بسیار در بازار مورد استفاده قرار می گیرند، پرداخته ایم.

معرفی موزاییک پلیمری و سنگ طبیعی

موزاییک های پلیمری نوعی کفپوش بتنی هستند که شاید با شنیدن نام آن یاد محصولات پلاستیکی خواهید افتاد، که باید بگم اصلا به این شکل نیست و این محصول کاملا بتنی می باشد. نام اصلی این موزاییک، سنگ مصنوعی است و می توان گفت رقیب جدید سنگ های طبیعی در بازار می باشد و این روز ها بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

سنگ طبیعی که کاملا یک محصول مشخص است و از منابع طبیعی به دست می آید و انسان هیچ دخالتی در تولید آن ندارد.  مزایا، معایب و تفاوت های این موزاییک پلیمری با سنگ طبیعی را در ادامه مقاله در اختیار شما قرار داده ایم، پس همراه ما باشید.

 

عکس تفاوت سنگ طبیعی و موزاییک پلیمری

 

تفاوت موزاییک پلیمری (سنگ مصنوعی) و سنگ طبیعی

مواد تشکیل دهنده

موزاییک پلیمری از مواد پلیمری مصنوعی تشکیل شده است، معمولاً از رزین‌ها و پودرهای معدنی ساخته می‌شود. این نوع موزاییک برای شبیه‌سازی ظاهر سنگ‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.اما سنگ طبیعی از سنگ‌های معدنی طبیعی گرفته می‌شود. این سنگ‌ها به طور طبیعی در طبیعت ایجاد می‌شوند و از معادن استخراج می‌شوند. انواع مختلفی از سنگ‌های طبیعی وجود دارد که تنوع و زیبایی‌های مختلفی دارند.

استحکام و مقاومت

کفپوش های پلیمری یک محصول فانتزی هستند و نباید انتظار یک کفپوش صنعتی را از اون داشت اما به دلیل فرآیند تولید مقاومت فشاری این کفپوش ها نسبت به دیگر محصولات فانتزی بسیار بالا می باشد. سنگ‌های طبیعی نیز به طور کلی از لحاظ استحکام و مقاومت به فشارها، حرارت و ضربات مکانیکی بیشتری نسبت به موزاییک پلیمری دارند اما می توان گفت که هردو کفپوش را می توان در یک ساید مقاومتی قرار داد.

بیشتر بخوانید  موزاییک پلیمری یا واش بتن ؟ کدوم بهتره ؟!

طراحی و شکل ظاهری

موزاییک های پلیمری دارای تنوع بسیار بالا در طرح بندی، رنگ بندی و سایز بندی هستند.این نوع موزاییک به طور مصنوعی تولید می‌شود و می‌توان آن را با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف سفارشی تولید کرد. این امکان به طراحان محوطه و دکوراسیون داده می شود تا طرح‌های خاص و منحصر به فردی ایجاد کنند و با توجه به شرایط محیطی دستشان در انتخاب طرح، رنگ و ابعاد باز باشد. اما سنگ‌های طبیعی دارای ظاهری هستند که از طریق فرآیندهای طبیعی شکل گرفته است. این سنگ‌ها معمولاً دارای طرح‌ها و رنگ‌های خاصی هستند که از طریق فرآیندهای طبیعی تشکیل شده اند.

قیمت

میتوان علت اصلی پر طرفدار بودن موزاییک های پلیمری را همین دانست، قیمت بسیار مناسب در کنار کیفیت فوق العاده که از مهم ترین مزایای سنگ های مصنوعی نسبت به سنگ های طبیعی می باشد. این نوع موزاییک دارای قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های طبیعی هستند و این روز ها به دلیل قیمت بالای مصالح ساختمانی، جهت صرفه جویی در خزینه اضافه، این کفپوش بتنی را جایگزین سنگ های طبیعی می کنند. سنگ‌های طبیعی هم معمولاً گران‌تر از موزاییک پلیمری هستند، به ویژه اگر سنگ‌های قیمتی مثل مرمر یا گرانیت باشند و این روز ها با این قیمت ها در موارد خاص استفاده می شوند.

فوکوس ما در مقاله معرفی موزاییک های پلیمری و آشنایی بیشتر عموم با سنگ های مصنوعی است که بتوانند، محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب تر تهیه کنند. قطعا سنگ های طبیعی دارای ویژگی ها و مزایای بسیار خوب خودش است و شکی در آن نیست.

موزاییک پلیمری طرح خطیبی طوسی 3060

 

ویژگی های مشابه موزاییک پلیمری با سنگ طبیعی

موزاییک پلیمری دارای ویژگی‌ها و مزایای متعددی است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. چندرسانه‌ای و تنوع طرح: با موزاییک پلیمری می‌توانید طرح‌های مختلفی را ایجاد کنید. این مواد به طور طبیعی چندرسانه‌ای هستند و می‌توانند در طراحی‌های متنوعی از جمله موزائیک‌های هنری و تصاویر دلخواه مورد استفاده قرار گیرند.
  2. سبک وزن و نصب آسان: موزاییک پلیمری نسبت به سنگ‌های طبیعی سبک‌تر هستند و نصب آن‌ها نسبت به سنگ‌های سنگین‌تر به راحتی انجام می‌شود. این مواد عمدتاً به صورت ورق‌های نسبتاً نازک و زمینه‌های خودچسب دسترسی دارند.
  3. مقاومت به رطوبت: موزاییک پلیمری به دلیل فرآیند تولید درای مقاومت دمایی بسیار خوبی است و در مقابل سرما و رطوبت دارای مقاومت بسیار خوبی است، بنابراین می‌توانند در محیط‌های مرطوب، سرد، یخبندان، خشک و … به راحتی استفاده کرد.
  4. مقاومت بالا در برابر ضربه و شکست: این نوع موزاییک معمولاً مقاومت بالایی در مقابل ضربه و شکست دارند و در مقایسه با سنگ‌های طبیعی،  میتوان گفت مقاومت مشابه و یا شاید بهتر نیز دارند.
  5. کاربردهای گسترده: موزاییک پلیمری در محوطه سازی و کفسازی باغ، ویلا، روف گاردن، پشت بام و به عنوان موزاییک پیاده رو و موزاییک حیاط استفاده می شود. همچنین میتوان از برخی طرح ها به عنوان نما به روی دیوار استفاده کرد و همچنین می توانید به عنوان سنگ دور استخر، رویه و … استفاده کنید.
  6. قیمت مناسب: مهمترین ویژگی این کفپوش، قیمت بسیار مناسب آن نسبت به کیفیت آن است. یک محصول کاملا زیبا و دارای مزایای بسیار خوب در کنار قیمت بسیار مناسب
بیشتر بخوانید  مهم ترین مزایا و معایب موزاییک های واش بتن + راهنمای خرید در کنار نکات مهم قبل از نصب

به همین دلیل، موزاییک پلیمری یک گزینه محبوب برای طراحی و کفسازی است، به ویژه زمانی که نیاز به صرفه جویی در هزینه و  تنوع و ابتکار در طراحی دارید.

 

موزاییک پلیمری طرح پارسه 4060

 

در نهایت، انتخاب میان موزاییک پلیمری و سنگ طبیعی به نیازها و سلیقه شما و همچنین محیطی که می‌خواهید آن را استفاده کنید، بستگی دارد. هر کدام از این دو نوع محصول دارای ویژگی‌ها و مزایای خود هستند اما بسیاری از دوستان مجری و مشتریان، به دلیل قیمت بالای سنگ های طبیعی ترجیح می دهند از متریال های قیمت پایین تر و با کیفیت بالا استفاده کنند. به همین دلیل در این مقاله به معرفی موزاییک های پلیمری پرداختیم.

جهت دریافت مشاوره و خرید این محصولات به صورت درجه یک، می توانید با کارشناسان مجموعه آبین بتن با شماره 02191300065 در تماس باشید و با خیال راحت مشاوره بگیرید و خرید خود را به راحتی انجام دهید.

Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو