یک موزاییک پلیمری مرغوب چه ویژگی هایی دارد ؟

ویژگی های یک موزاییک پلیمری مرغوب

فهرست مطالب

متاسفانه امروزه به دلیل حضور کارگاه های تولیدی غیر معتبر، در کنار دلالان و افراد واسطه، موزاییک های پلیمری بی کیفیتی در بازار دیده می شود.

موزاییک پلیمری می تواند دارای چندین کیفیت مختلف در بازار باشد. معمولا تمامی این موزاییک ها به یک شکل در یک قالب ریخته می شوند و از لحاظ ظاهری شبیه به یکدیگر می باشند و از نظر ظاهری هیچ تفاوتی را نمیتوان بین محصولی که با متریال غیر استاندارد تولید شده و موزاییک پلیمری که به روش استاندارد تولید شده است دید. اما از نظر باطنی بسیار می توانند متفاوت باشند و این عامل بسیار می تواند در عمر محصول تاثیر گذار باشد.

در ادامه این مقاله جذاب همراه ما باشید تا با ویژگی های یک موزاییک پلیمری مرغوب بیشتر آشنا شده و در نتیجه در صورتی که قصد خرید این محصولات دوست داشتنی را دارید، بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید.

متریال و تاثیر آن روی کیفیت موزاییک پلیمری

شاید بسیار شنیده باشید افرادی که قطعات بتنی مانند موزاییک را خریداری کرده‌اند، در اولین فصل زمستان محصولی که خریداری کرده اند، خرد شده و ترک خورده و ضرر زیادی را متحمل شده اند که دقیقا این همان باطن ضعیف محصول که در ابتدا مقاله اشاره شد، میباشد.

اما سوال اینجاست که چگونه میتوانیم کیفیت یک محصول پلیمری را بسنجیم و مطمئن شویم که دارای مرغوبیت کافی هست یا خیر ؟!

افراد بی تجربه قطعاً بسیار برایشان راحت نخواهد بود که کیفیت این محصول را بتوانند تشخیص بدهند زیرا همانطور که گفته شد این محصولات از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به هم هستند و احتمال تشخیص کیفیت از روی ظاهر را میتوان گفت تغریبا صفر است.

پس از این مورد افرادی که تخصص لازم هم دارند به سختی می‌توانند کیفیت یا عدم کیفیت یک محصول پلیمری را از روی ظاهر تشخیص دهند پس در نهایت بهترین راه تست آزمایشگاهی که میتواند حواب مارا دهد که قطعا برای بسیاری از مشتریان میسر نیست، اما ما سعی می‌کنیم در این مقاله نکاتی را یادآور شویم که حداقل در زمان خرید، عزیزان خریدار بتوانند تصمیمات صحیحی را بگیرند.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب موزاییک های ویبره ای + راهنمای خرید در کنار نکات مهم قبل از اجرا

متریال-موزاییک-پلیمری

و اما بریم سر اصل مطلب که متریال بود، یک موزاییک پلیمری درجه یک جدا از ظاهر متناسب باید دارای باطل مناسبی باشد که تشکیل شده است از:

  1. سیمان
  2. آب
  3. شن و ماسه
  4. پیگمنت های رنگی
  5. افزودنی و فوق روان کننده ها

قابل ذکر است در این کفپوش بتنی با کم و کسر کردن هر یک از مقادیر زیر می توان قیمت یک محصول را تغییر داد، به طور مثال:  از سیمان کار کم کرده و در نتیجه عیار بتن هم کاهش خواهد یافت و به جای آن از پودر سنگ که یک پنجم قیمت سیمان می باشد استفاده می کنند که همانطور که از اسم ان مشخص است، “پور”، متریالی فقط  برای پر کردن و کاهش قیمت تولید !

موردی دیگری که می توان به آن اشاره کرد، به جای افزودنی های با کیفیت از افزودنی های تقلبی و ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند که در نتیجه محصولات تولید شده با این نوع متریال به هیچ وجه نمی توانند در سرما و گرما و در شرایط مختلف جوی هوا مقاومتی از خودشان بروز دهند و یا حتی از پیگمنت های رنگی درجه ۲ و ۳ استفاده می‌شود که بعد از شش ماه رنگ محصول کاملاً تغییر می کند ! پس همانطور که مشاهده می کنید، به راحتی می توان قیمت تولید و فروش یک محصول را تا ۲۰ الی ۳۰ هزار تومان کاهش داد و در بازار عرضه کرد که کنار آن کیفیت نیز به شدت پایین خواهد آمد که خرید این محصولات  بی پدر و مادر یعنی یک فاجعه و یک ضرر مالی بزرگ برای خریدار !!!

باطن و متریال این محصولات مهم ترین عامل آن بر کیفیت این محصولات است و به شدت تشخیص با کیفیت و یا بی کیفیت بودن آن از روی ظاهر دشوار است، پس گول حرف های توخالی افراد سودجو را به هیچ عنوان نخورید!

قطعا تا همین لحظه سوالی که ذهن شمارو درگیر کرده، پس چگونه کیفیت و تشخیص بدیم ؟ محصول رو از کجا بخریم ؟ به همین شکل به خوندن این مقاله جذاب و کاربردی ادامه بدید و در نهایت باهم به یک نتیجه منطقی و خوب میرسیم.

تجهیزات و دستگاه های تولید و تاثیر آن بر کیفیت محصول

نکته دیگری که در کیفیت یک محصول پلیمری میتوان به آن اشاره کرد، تجهیزات و دستگاه های تولیدی می باشد. این یک نکته کلیدی و از موارد مهم در کیفیت یک محصول پلیمری است، که متاسفانه در بسیاری از کارگاه ها به این موضوع به هیچ عنوان توجه نمی شود. یک تولید کننده معتبر حتما باید از یک میکسر استاندارد و قدرتمند که بهترین نوع میکس را داشته باشد و یک میز ویبره حرفه‌ای که ویبره عالی را به روی محصول بزند و همچنین یک اتاق کیورینگ خوب و کامل…. در اختیار داشته باشد و استفاده کند.

بیشتر بخوانید  یک واش بتن مرغوب چه ویژگی هایی دارد ؟

تشخیص تولید کننده معتبر از غیر معتبر

متاسفانه در این بازار دلالان بسیاری وجود دارند که خرید و فروش قطعات بتنی را انجام می دهند این دوستان همان محصولات ارزان کارگاه های بی اعتبار و بی نامو نشان را خریداری کرده و با قیمتی نزدیک به یک کار با کیفیت به مشتریان ناآگاه میفروشند

 شاید سوال پیش آید همه میگویند تولید خودمان  هست جواب  این است که یک تولیدکننده آدرس کارخانه خود را حتما در اختیار شما قرار میدهد و شما به راحتی می توانید تشریف ببرید و تولید محصول را از نزدیک ببینید و همچنین دپوی محصولات را از نزدیک نگاه کنید چون در این شرکت‌ها و شوروم ها یک نمونه زیبا را نشان داده و کار ارسالی از کیفیت و ظاهر نامناسبی برخوردار خواهد بود.

دپو-موزاییک-های-پلیمری-آبین-بتن

کلام آخر

در نهایت می‌توان این مقاله را به این شکل خلاصه کرد، که گول قیمت های بالا و پایین بازار را نخوریم و حواسمان باشد که از چه شخصی خرید می کنیم.

یک دفتر یا یک شوروم نمی تواند تضمین این باشد که شخصی که از آن خرید می کنیم، تولید کننده واقعی هست و محصول درجه یک را به ما ارائه می دهد و آیا دغدغه اش کیفیت می باشد یا رقابت قیمتی ،…. پس تا زمانی که از این موضوع اطمینان حاصل نکردیم خرید خود را نهایی نکنیم.

خوشحال خواهیم شد که اگر قصد خرید این محصولات را دارید، از کارشناسان مجموعه آبین بتن مشاوره و راهنمایی دریافت کنید و ای محصولات را با ضمانت خریداری کنید.

درضمن توصیه می کنم حتما و حتما از موزاییک پلیمری گروه تولیدی صنعتی آبین بتن نیز دیدن کنید اگر سوالی دارید، اگر نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید، تا خرید خوبی را با مجموعه ما تجربه کنید.

  • 02191300065
  • 02136070370
  • 02144000494

آبین بتن | تولید کننده انواع موزاییک و محصولات بتنی 

Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو