یک واش بتن مرغوب چه ویژگی هایی دارد ؟

ویژگی واش بتن مرغوب

فهرست مطالب

متاسفانه امروزه در بازار، واش بتن های متعددی دیده می شود که همگی از لحاظ ظاهری شبیه یک دیگر هستند و برای مشتریان عزیز تشخیص با کیفیت و بی کیفیت بودن آن بسیار دشوار است.

همچنین بسیار دیده شده است که  افراد سودجو از این عدم آگاهی مشتریان سوء استفاده کرده و واش بتن بی کیفیت را به مشتریانی که هیچ اطلاعی از این محصول ندارند میفروشند.

 قصد داریم در این مقاله  نکاتی رو خدمت شما ارائه دهیم تا بتوانید حداقل واش بتن مرغوب رو نسبت به واش بتن نامرغوب شناسایی کنید.

مصالح واش بتن و تاثیر آن روی مرغوبیت محصول

نوع مصالح مصرفی و روش استفاده آن ها به شکل اصولی، تاثیر کاملا مستقیمی روی کیفیت این موزاییک دوست داشتنی دارد، حالا در ادامه این مقاله بهتون میگم چجوری تاثیر مستقیم دارند:

سنگدانه های واش بتن

سنگدانه های واش بتن از مهمترین متریال این محصول است که برای تولید یک واش بتن مرغوب حتماً باید از سنگدانه های بسیار با کیفیت استفاده شود. به طور مثال باید از سنگدانه هایی که به عنوان سنگ های صادراتی از آنها یاد می شود و از کیفیت درجه ۱ نیز برخوردار هستند، مثل سنگ سفید صادراتی الیگودرز و سنگ قرمز و لیمویی آذرشهر تبریز استفاده شود.

خب حالا فرق این سنگ با سنگ های دیگر چیست ؟ به عنوان مثال اگر از سنگ سفید قم استفاده شود این سنگ دارای آهک می باشد و هر چقدر آهک این سنگ بیشتر باشد باعث ایجاد مشکل در بتن ما خواهد شد، بنابراین وقتی از سنگ های درجه یک و صادراتی استفاده میکنیم فاقد آهک هستند و در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت بتن ما خواهد شد اما اگر از سنگ های آهکی استفاده شود در مدت زمان کوتاهی سنگدانه ها از دل بتن خارج می‌شوند. این یکی از معضلاتی است که مشتریان بعد از خرید واش بتن به شدت با آن روبرو می شوند.

حالا شاید براتون سوال شه که چرا باید از این سنگدانه های آهکی استفاده کنند ؟ علت اصلی استفاده از این سنگدانه های آهکی در برخی از کارگاه ها کاهش قیمت تولید می باشد که در نهایت سود بیشتری روی تولید محصول داشته باشند.

پودر سنگ یا سیمان !

دومین نکته ای که یک واش بتن مرغوب بسیار به آن نیاز دارد، عدم استفاده از پودر سنگ است. همین طور که از نام آن مشخص است، پودر سنگ هیچگونه مقاومتی را در بتن ایجاد نخواهد کرد. اصلی ترین عاملی که باعث می شود یک قطعه بتنی مقاومت بالایی پیدا کند سیمان می باشد. اما برخی از تولید کنندگان برای اینکه تولید واش بتن توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشند و همچنین بتوانند آن را به راحتی ساب بزنند و استهلاک دستگاه و فرچه دستگاه کمتر باشد، سیمان را کم کرده و عیار بتن پایین خواهد آمد و به جای آن از پودر سنگ استفاده می کنند، که پودر سنگ به خاطر مقاومت پایین تر به راحتی ساب خورده و هزینه فرچه و استهلاک دستگاه نیز پایین خواهد آمد و در نهایت سیمانی که قیمت آن حداقل سه الی چهار برابر پودر میباشد را کمتر استفاده کرده و جایگزین آن، از پودر استفاده می شود و در نتیجه قیمت برای تولید کننده به شدت کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب کفپوش های بتنی پرسی + راهنمای خرید و نکات مهم قبل از نصب

سیمان-یا-پودرسنگ

خب حالا به پودرسنگ سنگ تولید شد، چه اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد ؟  حالا که از سیمان کار کم شد و عیار بتن به شدت پایین آمد، طبیعتاً مقاومت های محصول بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و نمی تواند در هوای سرد و دمای منفی هم مقاومتی داشته باشه و پس از مدتی همان پدیده‌ای که سنگدانه ها خارج می شود  را شاهد هستیم ! در کنار این موضوع هم در صورتی که از این محصول در نواحی ماشین رو استفاده شده باشد، با پودر شدن محصول مواجه می شوند و مثل بیسکویت تمامی قطعات زیر لاستیک خودرو خواهد شکست. 🙁

افزودنی های بتنی

یکی دیگر از اساسی ترین متریال هایی که در واش بتن های مرغوب باید استفاده شود، افزودنی های بتنی هستند که می توانند مقاومت دمایی محصول را تا منفی ۴۰ درجه و مثبت ۶۰ درجه افزایش دهند و همچنین جذب آب قطعه بتنی ما را تا  ۳ درصد وزنی محصول پایین بیاورد. این یک مزیت خوبی هست تا این قطعه بتنی همانند موزاییک پلیمری، مناسب استفاده در هر شرایط آب و هوایی باشد.

افزودنی های بتن

این افزودنی پلی کربوکسیلات بر پایه اتر می باشد که هم شرایط روان کنندگی دارند و هم ضدحباب و هم مقاومت هایی رو به خود بتن نیز خواهند داد.

تجهیزات و دستگاه ها تولیدی و تاثیر آن روی مرغوبیت محصول

نکته دیگری که می تواند در کیفیت موزاییک واش بتن تاثیرگذار باشد، دستگاه های تولیدی می باشد. اگر از میکسر و میز ویبره مناسب و استاندارد استفاده نکنیم (به طور مثال از بتنیر معمولی استفاده شود) قطعاً طرح اختلاط خوبی نخواهیم داشت. زمانی که طرح اختلاط مناسب نباشد سنگدانه ها به صورت منظم کنار هم چیده نخواهند شد و میز ویبره ما نیز اگر استاندارد و مناسب نباشد نمی تواند این همبستگی را در قطعه بتنی ما تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید  موزاییک پلیمری یا واش بتن ؟ کدوم بهتره ؟!

پس خود تجهیزات و دستگاه ها نیز باید دارای کیفیت و استانداردهای لازم باشند و از نکات اساسی و اثر گذار در کیفیت بتن این محصولات می باشد.

تشخیص تولید کننده معتبر از غیر معتبر

مطالبی که در بالا اشاره شد تماما نکاتی هستند که یک واش بتن مرغوب باید دارا باشد، اما خیلی از مشتریان می گویند که در بازار همه تولید کنندگان، دلالان، کارگاه ها و … مدعی می شوند که محصول ما دارای این ویژگی ها می باشد، خب حالا برای تشخیص راست یا دروغ بودن این ادعا باید چه کرد ؟!

واش-بتن-کار-شده-با-چمن

  • خرید از تولید کننده معتبر ( متاسفانه به دلیل افزایش دلالان در فضای های مختلف و به خصوص فضای مجازی حتما باید تحقیق انجام شود که حتما تولید کننده هستند یا خیر؟)
  • بازدید از کارخانه و دپوی محصول تولید کننده. ( اگر واسطه باشند اجازه بازدید نمی دهند زیرا اصلا کارخانه ای ندارند و از کارگاه های بی نام و نشان محصولی را با قیمت پایین خریداری کرده و با قیمت بالا می فروشند.)
  • اطمینان حاصل کنید تولید کننده از تجهیزات مناسبی استفاده می کند.(زیرا تولید واش بتن واقعا امری تخصصی هست)
  • در فاکتور خرید حتما تضمین متریال بدهند. ( متاسفانه دیده شده به دروغ از متریال ها نام میبرند که به هیچ وجه از آن استفاده نمی کنند. حتما و حتما ضمانت کتبی دریافت کنید.)

در نهایت باید خدمتتون عرض کنیم که واش بتن یک محصول بسیار زیبا و فانتزی برای محیط های مثل باغ، ویلا، حیاط و … می باشد و به علت وجود سنگدانه های طبیعی حس و حال خوبی را به ما میدهد، اما در زمان خرید اگر دقت لازم رو نداشته باشیم بسیار میتواند برای ما دردسر آور باشد و یک خرید بد به همراه یک ضرر بسیار سنگین را تجربه کنیم، پس خواهشا در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید و از اشخاصی خرید کنید که هدفشون برای تولید واش بتن رقابت قیمتی در بازار نباشد و رقابتشون بر سر کیفیت باشد.

درضمن توصیه می کنم حتما و حتما از محصولات واش بتن گروه تولیدی صنعتی آبین بتن نیز دیدن کنید اگر سوالی دارید، اگر نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید، تا خرید خوبی را با مجموعه ما تجربه کنید.

  • 02191300065
  • 02136070370
  • 02144000494

آبین بتن | تولید کننده انواع موزاییک و محصولات بتنی 

Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

1 دیدگاه در “یک واش بتن مرغوب چه ویژگی هایی دارد ؟

  1. احمدرضا بی زبان گفت:

    خیلی ممنون بابت اطلاعات خوب و کمک کننده شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو