موزاییک پلیمری یا واش بتن ؟ کدوم بهتره ؟!

موزاییک پلیمری یا واش بتن ؟

فهرست مطالب

امروز در این مقاله کاربردی به مقایسه موزاییک پلیمری و واش بتن پرداخته ایم. این دو قطعه بتنی از پر فروش ترین کفپوش های بتنی حال حاضر بازار هستند که به دلیل عدم اطلاعات کافی افراد جهت خرید و نصب، حواشی زیادی نیز به بار آورده است. در این مقاله کوتاه و کاربردی به مقایسه این 2 محصول پرداخته شده است که می تواند تا حدودی قبل از خرید موزاییک شما را آگاه سازد. در صورتی که هیچگونه اطلاعاتی راجب این کفپوش ها ندارید توصیه می شود این مقاله کاربردی را از دست ندید و دیگر مقالات قسمت وبلاگ مارا نیز دنبال کنید. پس در ادامه همراه ما باشید.

معرفی موزاییک پلیمری و واش بتن

کفپوش بتنی پلیمری و واش بتن از پر فروش ترین کفپوش های بتنی حال حاضر بازار هستند. این کفپوش های دوست داشتنی به دلیل ویژگی ها و مزایای بسیاری که دارا هستند باعث جلب توجه بازار شده اند در همین جهت بسیار پر فروش هستند. موزاییک های پلیمری دارای تنوع بسیار بالا در طرح، رنگ و ابعاد هستند که یکی از علل های محبوبیت این قطعات هستند. شکل ظاهری آن به دلیل استفاده از افزودنی های بتنی دارای براقیت خاصی است که به دلیل ساختار شیمیایی منظم می باشد و بسیار در حیاط های نواحی مسکونی، باغ، ویلا و… استفاده شده و به موزاییک حیاط نیز معروف هستند. واش بتن ها نیز به دلیل وجود سنگدانه های رنگی و طیبعی، حس بسیار خوب و طبیعت را به انسان منتقل می کند. استفاده از واش بتن در باغ و ویلا بسیار جذاب خواهد بود در همین جهت بسیار در این نواحی و مناطقی که دارای پوشش گیاهی می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد می کنم در صورتی که علاقه دارید درباره مزایا و معایب موزاییک پلیمری و واش بتن بیشتر بدانید مقالات “مزایا و معایب موزاییک پلیمری” و “مزایا و معایب واش بتن” را مشاهده نمایید.

تفاوت موزاییک پلیمری و واش بتن

در این قسمت به بررسی و تمامی تفاوت های این قطعات پرداخته ایم. تفاوت های بسیاری در این دو قطعه وجود دارد که شاید برخی از آن ها آنچنان مهم نباشد که بخواهد فردی را از خرید و استفاده از آن باز دارد. حالا در ادامه به ما همراه باشید:

تفاوت در شکل ظاهری واش بتن و موزاییک پلیمری

تفاوت در شکل ظاهری

این قطعات بتنی به طور کامل از لحاظ شکل ظاهری با هم متفاوت هستند. همانطور که در تصویر زیر می بینید موزاییک های پلیمری کاملا در قالب های طرح ها تولید شده و دارای طرح ها و شکل های خاصی هستند. اما در واش بتن ها اینگونه نیست. واش بتن ها فقط با سنگدانه های رنگی تولید شده و قالب های آن ها به صورت ساده می باشد. پس هیچگونه تردیدی برای ظاهر آن جهت خرید این محصولات وجود ندارد زیرا کاملا 2 محصول متفاوت در لحاظ ظاهری هستند.

بیشتر بخوانید  5 مدل از پر فروش ترین موزاییک های پلیمری در سال 1402

تفاوت در روند تولید

موزاییک های پلیمری به صورت ساده با ترکیب ملات + افزودنی های بتن به صورت استاندارد داخل قالب ها ریخته شده و روی میز ویبره قرار می گیرد و پس از تولید در داخل اتاق کیورینگ قرار گرفته تا عمل آوری آن صورت گیر و پس از این امور این کفپوش بتنی آماده مصرف می باشد.

اما واش بتن ها پس از تهیه ملات، در صورتی که واش بتن به صورتی افزودنی دار تولید شود، افزودنی بتن داخل آن استفاده می شود و روی میز ویبره قرار می گیرد پس گذراندن عمل آوری کاملا شبیه به یک بتن ساده می باشد که زیر دستگاه های ساب قرار میگیرد سنگدانه های آن نمایان می شود.

خط تولید واش بتن آبین بتن خط تولید موزاییک پلیمری آبین بتن

تفاوت در مشخصات فنی

____ موزاییک پلیمری واش بتن افزودنی دار واش بتن بدون افزودنی
نوع سیمان >> پرتلند تیپ 2 پرتلند تیپ 2 پرتلند تیپ 2
فرآیند تولید >> ویبره ای ویبره ای / فرچه ای ویبره ای / فرچه ای
مقاومت خمشی >> 35 مگاپاسکال 35 مگاپاسکال 24 مگاپاسکال
مقاومت دمایی >> بعد از 60 سیکل سرما بدون آسیب بعد از 60 سیکل سرما بدون آسیب بعد از 15 سیکل سرما بدون آسیب
حداقل مقاومت فشاری >> 30 مگاپاسکال 30 مگاپاسکال 30 مگاپاسکال
مقاومت سایشی >> 20 میلی متر حداقل طول سایش 20 میلی متر حداقل طول سایش 20 میلی متر حداقل طول سایش
عیار بتن >> 400 کیلوگرم بر متر مکعب 400 کیلوگرم بر متر مکعب 400 کیلوگرم بر متر مکعب
میزان نفوذ آب >>
کمتر از 2 درصد وزنی
کمتر از 2 درصد وزنی
6 درصد وزنی
وزن هر متر مربع >> 55 کیلوگرم 80 کیلوگرم 80 کیلوگرم

تمامی موارد گفته شده تفاوت های این 2 محصول با یک دیگر می باشد که حالا در ادامه به قسمت اصلی این مقاله می رسیم.

موزاییک پلیمری یا واش بتن ؟ کدام را استفاده کنیم؟

سوالی که برای اکثر کاربران پیش می آید همین موضوع است. بسیاری از افراد جهت خرید این 2 محصول دارای تردید هستند و نمی دانند کدام را انتخاب کنند. مواردی زیادی وجود دارد که بتوان از خرید هرکدام منصرف شد. به طور مثال موزاییک پلیمری با واش بتن های تولید شده بدون افزودنی قابل قیاس نیستد. در صورتی می توان از واش بتن های بدون افزودنی استفاده نمود که محل پروژه دارای آب و هوای کاملا معتدل داشته باشد اما در موزاییک های پلیمری اینگونه نیست شما می توانید با خیالی راحت از موزاییک های پلیمری در هر منطقه ای استفاده کنید. اما در صورتی که علاقه زیادی به واش بتن ها دارید می توانید از واش بتن های افزودنی دار نیز در هر منطقه و نواحی ای بهره ببرید.

بیشتر بخوانید  مقاوم ترین موزاییک در مناطق سرد

موزاییک پلیمری طرح پارسه در دپو واش بتن سفید لیمویی

موارد گفته بابت مقاومت دمایی بود. حالا برسیم به مقاومت فشاری که معمولا بحث برانگیز است که از این محصولات در چه نواحی نمی شود استفاده نمود. همانطور که از نام این قطعات مشخص است، این محصولات کاملا فانتزی هستند و نمیتوان از آن ها در مناطق پر ترافیک و صنعتی بهره برد زیرا قابلیت تحمل بار های سنگین برای این قطعات امکان پذیر نیست. در همین جهت توصیه می شود در پارکینگ های عمومی و مناطقی که امکان عبور و مرور ماشین سنگین وجود دارد از هیچکدام از این محصولات استفاده نمایید.

و اما در آخر به این نتیجه می رسیم که تمامی نیاز های شما را این 2 محصول می توانند برآورده کنند و فقط بحث سلیقه شخصی است که کدام یک از این 2 کفپوش بتنی به دل شما بنشیند و نظر شما جلب کند.

پس سعی کنید حساسیت خاصی جهت خرید این 2 محصول به خرج ندید زیرا کاملا از لحاظ مشخصات فنی دارای شباهت های زیادی هستند که تمامی نیاز هارا برآورده کرده و جای نگرانی نمی گذارد.

کلام آخر

همانطور که در ابتدا مقاله به شما گفته شد تمامی تفاوت های این 2 محصول گفته شده است که می توانید به خواندن این چند نکته و تفاوت های گفته شده بدانید که از کدام محصولات استفاده کنید و فقط بحث شکل ظاهری و سلیقه باقی خواهد ماند که هر فرد می تواند با طرح مد نظر خود هرکدام از این محصولات را انتخاب کرده و اجرا کند.

در صورتی که سوالی دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید. امیدوارم که از این مقاله کوتاه و کاربردی لذت برده باشید.

گروه تولیدی صنعتی آبین بتن | تولید کننده انواع محصولات بتنی و موزاییک

Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو