مهم ترین مزایا و معایب موزاییک های واش بتن + راهنمای خرید در کنار نکات مهم قبل از نصب

مزایا و معایب واش بتن

فهرست مطالب

واش بتن، موزاییکی که با شنیدن نام آن، بسیاری از افراد به دلیل خرید از منابع نامعتبر و بی کیفیت، تجربه بدی را از این محصول کسب کرده اند. همه افراد قبل از خرید هر محصولی به خصوص خرید موزاییک، قطعا تحقیقات و بررسی های زیادی را جهت خرید انجام می دهند تا در نتیجه یک خرید خوب داشته باشند. در این مقاله جذاب به بررسی دقیق مزایا و معایب موزاییک های واش بتن پرداخته ایم و در آخر با یک راهنمای خوب در کنار نکات مهم بعد از خرید، این مقاله را به پایان رسانده ایم.

به شما قول می دهم پس از مطالعه کامل و دقیق این مقاله، تمامی سوالات، ابهامات و تفکرات اشتباه شما نسبت به واش بتن از بین رفته و در نتیجه با خیالی راحت واش بتن را تهیه کرده و از آن لذت خواهید برد.

 

اولین مورد و نکته ای که جالب و حائز اهمیت است، این است که در همین ابتدا باید آگاه شوید که موزاییک های واش بتن از نظر نوع متریال (مصالح) در 2 نوع مختلف تولید می شوند که هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند، که شامل موارد زیر هستند: 

  1. بدون افزودنی (ساده): تولید شده به صورت ساده و بدون افزودنی های بتن
  2. افزودنی دار (رزینی): تولید شده با افزودنی های بتن یا همان رزین

مهم ترین مزایای کفپوش های واش بتن تولید شده به صورت ساده و بدون افزودنی

موزاییک واش بتن بدون افزودنی، کاملا به روشی ساده و متشکل از سنگدانه های رنگی به همراه ملات ماسه و سیمان تولید می شود. این محصولات دارای معایب و مزایای قابل توجه ای است که همین امر امروزه باعث شده است که این نوع قطعه بتنی طرفدار و یا منتقدین زیادی داشته باشد که در ادامه به بررسی دقیق مزایا و معایب آن پرداخته ایم. مزایای این قطعه بتنی شامل موراد زیر است:

شکل ظاهری زیبا و طبیعی

شکل بسیار زیبا و حس طبیعی بودن آن از مهمترین ویژگی این موزاییک حیاطی است. شکل ظاهری سه بعدی نوع سنگ برجسته، بسیار حس طبیعی دارد و همین امر باعث محبوبیت این محصولات شده است که امروزه بسیار مورد توجه بازار قرار گرفته است، اما منتقدین زیادی نیز دارد که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و بدون توجه به نوع آب و هوای منطقه خود از این محصولات استفاده کردند. البته این نکته قابل ذکر است که خرید از منابع نامعتبر و خرید محصولات بی کیفیت نیز بی تقصیر نیست. پس دقت داشته باشید از منابع معتبر خرید خود را انجام دهید.

واش بتن کار شده سنگ برجسته در شمال

طول عمر بالا

محصولات به گونه ای طراحی می شود که اگر به صورت استاندارد تولید شود و به صورت استاندارد نیز استفاده گردد، بدون هیچگونه مشکلی سالیان سال مورد استفاده قرار می گیرند. از مهم ترین مزایای این نوع واش بتن طول عمر بالای آن است.

طیف رنگی بالا

از لحاظ شکل قالب شاید تنوع بالایی نداشته باشند اما از مهم ترین مزایا دیگر این محصولات می توان به استفاده از هر نوع رنگ بندی در سنگدانه های آن اشاره کرد که به درخواست خود مشتری و رنگ های دلخواه هر فردی قابلیت تولید دارد.

اجرا ساده و آسان

نصب ساده و بسیار آسان با ملات ماسه و سیمان و چسبندگی راحت با ملات زیر کار از مزایای دیگر این کفپوش بتنی دوست داشتنی است.

مهم ترین معایب واش بتن های ساده و بدون افزودنی

در مزیت ها و دوست داشتنی بودن این محصول، معایب بسیار زیاد و مهمی که بسیار قابل توجه است و حتما میبایست قبل خرید بدانید، وجود دارد که به شکل زیر است:

عدم استفاده در مناطق سردسیر

به دلیل استفاده از پودر سنگ در این نوع موزاییک و عدم استفاده از افزودنی های بتن، جذب آب این محصولات بسیار بالا می باشد و به دلیل وجود خلل و فرج های فراوان، آب به داخل آن نفوذ کرده و با گذشت یک سیکل سرما دچار یخ زدگی و در نتیجه دچار پودر شدگی می شود، که بسیاری از افراد با این مسئله روبرو شده اند و همین امر باعث انتقاد آن ها نسبت به محصولات واش بتن شده است، در صورتی که اگه اطلاعات کافی داشتند، هرگز از واش بتن های ساده و بدون افزودنی در مناطق سردسیر استفاده نمی کردند. توصیه می شود به هیچ عنوان از این نوع واش بتن هرگز در مناطق سردسیر استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید  5 مدل از پر فروش ترین موزاییک های پلیمری در سال 1402

عدم مقاومت فشاری در مناطق پر ترافیک

همانطور که می دانید این محصولات کاملا فانتزی هستند و به هیچ عنوان نمی توان در مناطقی که دارای رفت و آمد بالا وسایل نقلیه و ماشین های سنگین صورت می گیرد، استفاده کرد. به طور مثال نمیتوان در محیط های صنعتی استفاده گردد.

محدودیت استفاده در برخی از محیط های ساختمان

این نوع واش بتن به دلیل وزن بالا نسبت به محصولات پلیمری، در برخی از نواحی ساختمان نمیتوان استفاده نمود، به طور مثال به دلیل وزن بالا این قطعات بتنی، استفاده آن در برخی از پشت بام ها امکان پذیر نیست و باید با کارشناسی دقیق پیمانکار، استفاده و یا عدم استفاده را مورد بررسی قرار گیرد.

 

مزایای واش بتن های افزودنی دار (رزینی)

حالا رسیدیم به واش بتن های افزودنی دار، که نسخه کامل شده واش بتن های معمولی هستند. واش بتن های رزینی با استفاده از افزودنی های بتن یا همان رزین کربوسیلات بر پایه اتر، دارای ویژگی و مزایای بسیاری هستند که شامل موراد زیر هستن:

مقاومت در برابر هر نوع آب و هوا

شاید به خواندن عنوان “مقاومت در برابر سرما” بسیاری از دوستان که قبلا از این محصولات استفاده کرده اند، با خنده از کنار این موضوع بگذرند، اما اینگونه نیست. قطعا این تجربه بد از خرید واش بتن به دلیل اشتباه خود فرد، عدم اطلاعات کافی و سوء استفاده فروشنده و تولید کنندگان بوده است که باعث به بار آمدن این ضرر و زیان شده است.

واش بتن ساب خورده نواری دپو

به دلیل استفاده از افزودنی های بتن در تولید این کفپوش های بتنی، جذب آب این قطعات بتنی تغریبا به صفر رسیده است و در کنار این موضوع، پودر سنگ نیز از مصالح مصرفی این نوع واش بتن، کاملا حذف شده است.

مقاومت فشاری بالا نسبت به دیگر کفپوش های فانتزی

شکل ظاهری زیبا و فانتزی این محصولات، باعث ایجاد تصور، ضعف شدید این قطعات در برابر نیرو های فشاری می شود. اما اینگونه نیست، افزودنی های بتن در ویژگی های این نوع واش بتن انقلاب کرده و بسیار مقاومت این محصولات را در برابر نیرو های فشاری انسانی و ماشین رو معمولی بالا برده است و نسبت به انواع قطعات بتنی فانتزی، بسیار مقاومت فشاری بالاتری را دارا می باشد.

شکل ظاهری زیبا و طبیعی در کنار تنوع

این کفپوش های بتنی بسیار دوست داشتنی، دارای شکل ظاهری زیبا، طبیعی و جذاب هستند و در کنار موزاییک پلیمری، از محصولات پرفروش و محبوب هستند. تنوع بالا در رنگ بندی سنگدانه ها و انتخاب رنگ دلخواه مشتری، تولید در 4 سایز مختلف که در انواع سنگ برجسته، ساب خورده سطح صاف، ساب خورده نواری، از دیگر مزیت های محصولات واش بتن می باشد.

پیشنهاد می کنم، حتما مقاله “مزایا و معایب موزاییک پلیمری” را نیز مشاهده فرمایید.

اجرا ساده و آسان

نصب ساده و بسیار آسان با ملات ماسه و سیمان و چسبندگی راحت به ملات زیر کار از مزایای دیگر این محصولات بتنی دوست داشتنی است.

قیمت معقول و مقرون به صرفه

کفپوش های بتنی واش بتن، دارای قیمت مناسب نسبت به سایر کفپوش های بتنی دارد و همین امر نیز از دیگر ویژگی ها و عوامل محبوبیت بیشتر این محصولات شده است.

مهم ترین معایب واش بتن های افزودنی دار یا همان رزینی

در کنار رفع اکثر معایب به دلیل استفاده از افزودنی های بتنی در کنار دست کاری در نوع متریال مصرفی، هنوز هم برخی معایب نیز برای این محصولات دوست داشتنی وجود دارد، که به بررسی آن ها پرداخته ایم که به شکل زیر است:

بیشتر بخوانید  یک موزاییک پلیمری مرغوب چه ویژگی هایی دارد ؟

عدم استفاده در مناطق پر ترافیک ماشین رو !

واش بتن های رزینی با توجه به این موضوع که فانتزی هستند و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به سایر دیگر محصولات فانتزی دارند، اما استفاده آن در مناطق صنعتی که وسایل نقلیه سنگین عبور و مرور می کنند، مجاز نیست و قطعا این قطعات دچار شکستگی خواهند شد، همچنین استفاده آن در پارکینگ های عمومی پر رفت و آمد نیز مجاز نیست.

واش بتن ساب خورده سطح صاف دپو شده

دقت بسیار بالا در تولید

حساسیت بالا در تولید این محصولات در نهایت کاهش سرعت تولید از دیگر معایب این محصولات است.

دقت بسیار بالا در میزان استفاده از رزین و افزودنی های بتن و متریال آن جهت تولید یک محصول با ویژگی های گفته شده

 

راهنمای خرید واش بتن

در خرید واش بتن با بررسی چند نکات ساده می توان یک خرید خوب را تجربه نمود، البته تشخیص کیفیت این محصولات کاملا مبحثی جداست که بسیار تخصصی و سخت است، اما جهت خرید بهتر حتما به نکات زیر توجه کنید:

  1. ابتدا اولین قدم، خرید از منابع و تولید کنندگان معتبر است که باید دقت کافی داشته باشید.
  2. در صورت سردسیر بودن محل پروژه خود، حتما از واش بتن رزینی استفاده نمایید و حتما ضمانت استفاده در مناطق سردسیر را از تولید کننده و یا فروشنده دریافت کنید.
  3. سنگدانه های قطعه باید پر تراکم باشد و جهت متوجه شدن این موضوع یک قطعه به عنوان نمونه باید از وسط برش خورده و تراکم سنگدانه های مشاهده گردد. هرچه سنگدانه های بیشتر و ریز، مقاومت فشاری بالاتر و مرغوبیت بیشتر این قطعات را نشان می دهد.
  4. عدم ریزش سنگدانه ها نشان از کیفیت خوب ملات قطعه می دهد، در صورت ضربه خوردن و شکسته شدن قطعه نیز، باید سنگدانه های از قطعه جدا نشوند.
  5. عدم وجود بافت های اسفنجی در ملات قطعه، نشان دهنده کیفیت خوب و طرح اختلاط خوب آن است.

 

نکات مهم بعد از خرید جهت اجرا واش بتن

بعد از نکات گفته شده و خرید محصولات، هنوز هیچ چیزی تمام نشده و جهت افزایش طول عمر این محصولات باید به نحوه احسنت اجرا آن صورت گیرد که بیشترین بازدهی را داشته باشد، پس حتما به موارد زیر توجه کنید:

  1. حتما توصیه می شود که از یک بنا خوب و کار بلد جهت اجرا کار خود استفاده نمایید و سعی کنید از فردی استفاده کنید که تجربه کار واش بتن را داشته باشد.
  2. حتما کف سازی را به صورت صحیح و اصولی انجام دهید، زیرسازی مناسب، سطح صاف و یکنواخت داشته باشید تا در آینده محصولات دچار شکستگی نشوند.
  3. و در مرحله آخر هنگام بند کشی، باید تمامی بند ها با دقت بسیار بالا، با حوصله و دقیق انجام شود، در صورتی که بندکشی به صورت شلخته و کثیف صورت گیرد، بطوری که دوغاب روی قطعات ریخته شده باشد، پس از سفت شدن دوغاب، به هیچ عنوان پاک نخواهد شد و در نتیجه شکل ظاهری پروژه شما نابود خواهد شد. حتما به این نکته گفته شده توجه ویژه ای داشته باشید، زیرا  تمامی این نکات از تجربیات مشتریان ما در طول چند سال است.

موزاییک واش بتن اجرا شده سنگ برجسته با چمن

کلام آخر

همانطور که در ابتدا مقاله به شما قول داده بودم، تمامی مزایا و معایب واش بتن های مختلف به شما گفته شد و در نتیجه با توجه به نوع آب و هوا و هر نوع کاربری که دارید، بهترین خرید را داشته باشید. در آخر نیز نکات مهم راهنمای خرید به طور خلاصه و همچنین نکات مهم بعد از خرید جهت اجرا و بازدهی بهتر، خدمت شما گفته شد که بسیار کاربردی و مهم هستند. قول می دهم با نکات گفته شده قطعا خرید بسیار خوب و در نتیجه از محصول خود بیشترین بازدهی را خواهید برد.

امیدوارم که از این مقاله کاربردی و کوتاه لذت برده باشد، در صورتی که ابهام و یا سوالی دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید.

گروه تولید صنعتی آبین بتن | تولید کننده انواع محصولا بتنی وسیمانی

Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

1 دیدگاه در “مهم ترین مزایا و معایب موزاییک های واش بتن + راهنمای خرید در کنار نکات مهم قبل از نصب

  1. ehsan shabani گفت:

    مرسی از آبین بتن
    واش بتن کاملا محصولی حساس هستش و خریدش بسیار سخته و از هرجایی نمیشه تهیه کرد زیرا افراد سودجو واقعا زیاد هستند. من بار هاواش بتن خریدم که با گذشت یک فصل سرما کاملا پودر شد اما نوع افزودنی دار رو از از آبین بتن خریدم که فوق العاده بوده حدود 1 سالو نیمه تو اردبیل دارم استفاده می کنم هیچ مشکلی نداشته اگرم مشکلی پیش بیاد سریعا رسیدگی میکنن چون واش بتن ها در ضمانت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو