مزایا و معایب کفپوش های بتنی پرسی + راهنمای خرید و نکات مهم قبل از نصب

مزایا و معایب کفپوش های بتنی پرسی

فهرست مطالب

شاید قبل از خرید هر نوع محصولی به خصوص خرید موزاییک، ابهاماتی داشته باشید که با توجه به نوع کاربری مورد نظر خودتان از کدام محصول استفاده کنید. امروز به بررسی مزایا و معایب کفپوش بتنی پرسی پرداخته ایم، که در این مقاله  کاربردی تمامی مزایا و معایب آن گفته شده است. به شما قول می دهم اگر قبل از خرید، این مقاله را مطالعه کنید، قطعا با تمامی مزایا، معایب و نحوه تشخیص کیفیت یا همان راهنمای خرید کفپوش بتنی پرسی آشنا خواهید شد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

مهم ترین مزایای کفپوش های بتنی پرسی

این محصول، در کنار سادگی، بسیار ظاهری زیبا و جذاب دارد و با توجه به این موضوع که جزء محصولات فانتزی محسوب نمی شوند، بسیاری از افراد برای باغ، ویلا و در کل مکان هایی که می توان از محصولات فانتزی مانند موزاییک پلیمری و واش بتن استفاده نمود، استفاده می کنند. پیشنهاد می کنم حتما مقاله ” مزایا و معایب واش بتن” و “مزایا و معایب موزاییک پلیمری” مشاهده فرمایید. مزایای بسیار بالای کفپوش های بتنی پرسی به شکل زیر است:

مقاومت فشاری بسیار بالا

شاید خیلی از افراد، این محصولات را با نام کفپوش های ترافیکی بشناسند. مقاومت بسیار بالا از مهمترین ویژگی های این قطعات دوست داشتنی دانست. مقاومت بالا در برابر نیرو های فشاری مستقیم و مکان های پر ترافیک از ویژگی های بارز این قطعه است که میتوان با خیال راحت از این محصولات دوست داشتنی، در مکان هایی که نیرو و فشاری های ترافیکی بالایی دارند، مانند بندرگاه ها و مکان های صنعتی، بدون هیچ گونه نگرانی استفاده نمود.

مناسب هر نوع آب و هوا

از دیگر ویژگی های مهم این محصولات، میتوان به مقاومت بالای آن در مقابل هر نوع آب و هوایی اشاره نمود. با خیالی راحت می توان در هر جای ایران که در حال انجام پروژه هستید، از این محصولات دوست داشتنی استفاده کرد. در گرم ترین نقاط کشور تا سرد ترین نقاط کشور با خیال راحت استفاده نمایید.

مناسب مناطق پر ترافیک

به دلیل مقاومت بالا و روند تولید فوق العاده آن، با خیال راحت می توان در مناطق پر رفت و آمد ماشین رو، آدم رو و… استفاده نمود. از آنجایی که در پیاده رو های عمومی ، امکان عبور حجم زیادی از افراد و امکان عبور وسایل نقلیه نیز وجود دارد از این محصولات بسیار استفاده می شود که با دقت اندک به پیاده رو های خیابان، قطعا این قطعات به چشم شما خواهد خورد. نام دیگری که برای این قطعات بتنی می توان اختصاص داد، موزاییک پیاده رو می باشد و شاید بسیاری از افراد این محصول را با این نام بشناسند.

ظاهر ساده و زیبا و تنوع در ابعاد

ظاهری بسیار ساده و سطح صاف این قطعه، بسیار به دل نشین است و با کنار هم گرفتن این قطعات بعد از اجرا، بسیار حس خوبی را منتقل می کند.

همچنین تنوع بالا در ابعاد این محصولات، از مهم ترین ویژگی های آن است که با خیال راحت می توان این کفپوش های بتنی را در ابعاد مختلف تهیه کرد. از دیگر مزایای این قطعات این است که می توان به صورت ترکیبی در سایز و رتگ های مختلف اجرا نمود که این ترکیب بسیار قابل توجه خواهد شد. تصویر زیر نمونه ای از اجرا ترکیبی در رنگ ها و ابعاد مختلف است:

بیشتر بخوانید  موزاییک پلیمری چیست ؟ + مزایا و معایب

کفپوش بتنی پرسی اجرا شد به صورت ترکیبی

نصب بسیار ساده و آسان و امکان نصب بدون ملات خیس

نصب بسیار ساده و آسان، از مهمترین ویژگی های این کفپوش های بتنی است که به دلیل فیکس و دقیق بودن ابعاد، مانند پازل به راحتی در کنار یک دگیر قرار گرفته و حتی بدون بندکشی نیز می توان اجرا کرد. از دیگر ویژگی های مهم آن می توان به اجرا بدون ملات و جابه جایی آن پس از نصب اشاره نمود.

علت شکل گیری مزایای کفپوش بتنی پرسی

تمامی مزایا فقط و فقط به دلیل روند تولید خوب آن است. فرآیند تولید این قطعات بتنی به صورت پرسی است، که به دلیل استفاده از دستگاه های پرس درجه 1، تمامی خلل و فرج های این قطعات از بین رفته، در نتیجه جذب آب آن به کمتر از 6% وزنی می رسد. پس از تولید، قطعات در اتاق بخار قرار گرفته و محصول کاملا دوره عمل آوری خود را پشت سر گذاشته و به بالاترین سطح مقاومت خود می رسد، در همین جهت هم از لحاظ مقاومت فشاری، کششی و نوع آب هوا دارای مزایای فوق العاده ای می باشد.

 

مهم ترین معایب کفپوش های بتنی پرسی

می توان گفت که کفپوش های پرسی همه چی تمام هستند و تماما در کنار ظاهر ساده و زیبا، می توان بدون هیچ گونه نگرانی، در هر مکانی استفاده نمود. در همین جهت فقط تنها موردی که می توان به چشم عیب به آن نگاه کرد، عدم تنوع آن در طرح بندی است که این مورد هم نمی توان سخت گرفت، زیرا معمولا این محصولات در مکان های صنعتی، پر ترافیک و یا نواحی استفاده می شود که آنچنان فانتزی بودن و بسیار خاص بودن کفپوش ها، مهم نیست. اما در کل همین یک طرح ساده آن نیز بسیار پس از نصب زیبا خواهند شد و فقط باید در هنگام خرید و نصب از طرح، رنگ و ابعاد مختلفی استفاده کرد و خلاقیت به خرج داد تا از سادگی و بی روح بودن، پس از اجرا خارج شود.

دپو کفپوش های بتنی پرسی آبین بتن

راهنمای خرید کفپوش های بتنی پرسی

قبل از خرید کفپوش های پرسی، با رعایت چند نکات ساده که در این بخش به شما گفته شده است، می توانید خرید بهتری داشته باشید تا جلوی افراد سودجو را بگیرید. تشخیص کیفیت قطعات از روی ظاهری امکان پذیر نیست اما با نکات گفته شده به شما قول خواهم داد، خرید بهتری را تجربه خواهید کرد، پس به نکات زیر توجه فرمایید:

  1. همیشه و همیشه، اولین قدم تحقیق و پیدا کردن منابع و تولید کنندگان معتبر و خرید از آن ها است.
  2. در صورتی که محل پروژه شما سردسیر و پر ترافیک است، حتما از تولید کننده بخواهید که به شما ضمانت دهد.
  3. قبل از اجرا قطعات را تست های مختلف کنید. یعنی نیرو به قطعه وارد کنید ضربه وارد کنید و در صورتی که به راحتی گسیخته شد، اجرا نکرده و به تولید کننده اعلام نمایید.
  4. رنگ محصول باید شفاف، با کیفیت و به دلنشین باشد.
  5. محصول دارای استاندارد شهرداری باشد
بیشتر بخوانید  5 مدل از پر فروش ترین موزاییک های پلیمری در سال 1402

با همین چند نکته ساده، تا حدودی می توان خرید خوبی داشت. تمامی تولید کنندگان موظف هستند که با توجه به هزینه ای که مشتریان می دهند، این محصول بتواند تمامی نیاز های آن ها را برطرف کند، قطعا فردی که کفپوش بتنی پرسی را جهت خرید انتخاب می کند، محل سردسیر و پرترافیک دارد، و نکات گفته شده ویژگی این محصول است و محصول باید تمامی این ویژگی ها را داشته باشد.

 در صورتی که پروژه های بزرگی دارید، به شما توصیه می کنم از تولید کننده مورد نظر یک نمونه گرفته و تمامی مقاومت های آن را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دهید تا متضرر نشوید.

 

نکات مهم بعد از خرید و قبل از اجرا

بعد از خرید این قطعات هنوز هیچ چیزی تمام نشده است، قطعات کیفیت قطعه مهم است، اما جهت بازدهی بیشتر، محصول باید به صورت اصولی و درست اجرا شود. پس به نکات زیر توجه کنید:

  1. حتما و حتما جهت اجرا، از افراد با تجربه استفاده کنید، که دقیق و با حوصله اجرا را انجام دهند
  2. زیر سازی به صورت دقیق، اصولی و سطح کاملا صاف و صیقلی باشد و بعد از کفسازی صحیح و اصولی، اجرا کفپوش ها صورت گیرد.
  3. پس از پایان کار و اجرا، حتما هنگام بند کشی، از بنا خود بخواهید که با صبر، حوصله و با دقت بالا بندکشی را انجام دهد. در صورتی که به صورت شلخته و کثیف این امر صورت گیرد، دوغاب های ریخته شده به روی کفپوش های بتنی پرسی خشک شده و دیگر امکان پاک کردن این لکه ها وجود ندارد و شکل ظاهری پروژه به طور کامل خراب خواهد شد.

تمامی نکات گفته شده از تجربه خرید مشتریان و مشکلاتی است که بسیاری از افراد به آن برخورد کرده اند، پس قبل از اجرا حتما به این نکات توجه ویژه ای داشته باشید.

نصب و اجرا کفپوش بتنی پرسی

کلام آخر

همانطور که در ابتدا مقاله به شما قول داده شد، تمامی مزایا و معایب کفپوش های بتنی پرسی در این مقاله کوتاه و کاربردی گفته شد، در کنار همه موارد، یک راهنمای خرید کوچک در کنار نکات مهم قبل از اجرا به شما گفته شد که قطعات با رعایت نکات گفته دشه در این مقاله، یک خرید خوب در کنار بازدهی بالا خواهید داشت.

اگر سوالی دارید، حتما در دیدگاه ها برای ما بنویسید، امیدوارم که از این مقاله کاربردی لذت برده باشید.

گروه تولیدی صنعتی آبین بتن | تولید کننده انواع محصولات بتنی  و موزاییک

Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو