تفاوت واش بتن های رزینی و واش بتن های ساده و بدون افزودنی

تفاوت واش بتن های افزودنی دار و بدون افزودنی

فهرست مطالب

پس از گذشت سال ها استفاده از موزاییک واش بتن و حواشی و برخی محدودیت ها جهت استفاده از این کفپوش بتنی، واش بتن های افزودنی دار نیز تولید شدند. این کفپوش بتنی کاملا این مشکلات را پشت سر گذاشته و توانسته به تمامی این موضوعات پایان دهد. در این مقاله کوتاه و کاربردی به بررسی دقیق تفاوت این دو نمونه پرداخته ایم. توصیه می شود اگر قصد خرید واش بتن و یا ابهاماتی در بین این 2 نمونه دارید حتما این مقاله را مشاهده کنید که قطعا جهت خرید بهتر، کمک کننده خواهد بود، پس همراه ما باشید.

تفاوت واش بتن افزودنی دار و بدون افزودنی

اگر بخواهیم به برررسی تفاوت این 2 محصول بپردازیم می توانیم از جوانب مختلف این تفاوت هارا دسته بندی کنیم. تفاوت های زیادی در این 2 محصول رخ داده است که به راحتی تمامی محدودیت هایی که در واش بتن های بدون افزودنی وجود داشتند از بین رفته اند. این تفاوت ها شامل موارد زیر است:

تفاوت در متریال و مصالح

با اندکی تغییر در متریال و مصالح واش بتن های بدون افزودنی، واش بتن های افزودنی دار تشکیل شده اند. واش بتن های ساده با ترکیب سیمان، ماسه آب، پودر سنگ و سنگدانه های رنگی تشکیل می شود. اما همانطور که از نام واش بتن های افزودنی دار مشخص است، این محصول دارای افزودنی های بتن که به نام رزین یا کربسیلات بر پایه اتر گفته می شود استفاده می شود. در متریال این کفپوش بتنی پودر سنگ را بر خلاف نوع بدون افزودنی، تا حد بسیاری زیادی کاهش داده و از سنگدانه های ریز تری استفاده شده است. با همین تغییرات کوچک تفاوت های زیادی در کارایی این محصولات ایجاد شده است. تمامی موارد گفته شده، نکاتی است که گروه تولیدی صنعتی آبین بتن آن را رعایت می کند و در صورتی که هر فردی ادعا بر رزینی یا افزودنی دار بودن محصولات خود کند، دلیل بر نکات گفته شده ما نمی باشد. پس دقت کافی را داشته باشید و از منابع معتبر و با ضمانت خرید خود را انجام دهید.

واش بتن ساده سفید قرمز

تفاوت در شکل ظاهری

دیگر تفاوتی که در این محصولات قابل مشاهده استف شکل ظاهری آن است. البته شکل ظاهری منظور شکل و رنگ قطعه می باشد. به دلیل استفاده از رزین و افزودنی های بتنی در نوع افزودنی دار مانند موزاییک پلیمری، کاملا رنگ قطعه واش بتن افزودنی دار به رنگ سنگ های مصنوعی در میاد اما در نوع ساده کاملا به کرم رنگ نزدیک است.

بیشتر بخوانید  یک موزاییک پلیمری مرغوب چه ویژگی هایی دارد ؟

تفاوت در مقاومت ها

همانطور که در ابتدا این تفاوت ها به شما گفته شد، وجود افزودنی های بتن که نام آن رزین و یا پلی استر بر پایه اتر می باشد، باعث به وجود آمدن مزایای بسیاری در واش بتن های افزودنی دار نسبت به نوع ساده می شود برای مثال وجود این افزودنی ها در کنار کاهش شدید پودر سنگ باعث شده است که جذب آب این قطعات نسبت به نوع ساده بسیار کاهش یابد و در همین جهت باعث مقاومت بالا دمایی و فشاری این قطعات شده است.

واش بتن افزودنی دار ساب خورده نواری

واش بتن های ساده بدون افزودنی به دلیل جذب آب بالایی که دارند، مقاومت دمایی ان ها بسیار پایی می باشد و نمی توان از ان در مناطق بسیار سرد وسردسیر استفاده نمود. در همین جهت در سال های گذشته مشکلات زیادی جهت استفاده از واش بتن وجود داشت و یا برخی از افراد سودجو این محصولات را به افرادی که اطلاعات کافی راجب واش بتن ها نداشتند، مفروختن و پس از استفاده در مناطق سردسیر، محصول کاملا آسیب دیده و پودر می شد. در همین جهت نام واش بتن مقداری خدشه دار شد و خیلی از افراد جهت استفاده از واش بتن ها هراس دارند.

مورد بعدی استفاده از سنگدانه های ریزتربه جای پودر سنگ است که باعث ایجاد تراکم بهتر بین سنگدانه ها و در نیتجه مقاومت فشاری بالا تر نسبت به نوع ساده ان شده است. در واش بتن های بدون افزودنی امکان استفاده از سنگدانه های ریز وجود دارد، اما تراکم آن قطعا به اندازه بدون افزودنی ان نخواهد رسید.

همچنین تمامی موارد گفته شده مختص به گروه تولیدی صنعتی آبین بتن است و افراد سودجو بسیاری وجود دارند که به دروغ واش بتن های معمولی را به عنوان رزینی و یا واش بتن های رزینی غیر استاندارد را میفروشن و باعث متضرر شدن بسیاری از افراد می شوند. در همین جهت توصیه می کنم در صورتی که قصد خرید واش بتن را دارید، می توانید با خیالی راحت از واش بتن های افزودنی دار گروه تولیدی صنعتی آبین بتن، با ضمانت استفاده در مناطق سردسیر استفاده کنید.

تفاوت مزایا و معایب این 2 محصول

در این جدول تمامی مزایا و معایب این 2 محصول با هم قیاس شده است که همین جدول بسیار برای شما کمک کننده خواهد بود:

 

واش بتن های افزودنی  دار واش بتن های ساده و بدون افزودنی
مقاومت در برابر سرما و هر نوع اب و هوایی عدم مقاومت در برابر سرما و مناسب مناطق معتدل
مقاومت فشاری بالا نسبت به دیگر کفپوش های فانتزی مقاومت فشاری متوسط و مخصوص نواحی آدم رو
جذب آب به شدت پایین جذب آب معمولی
عدم استفاده از پودر سنگ  استفاده از پودر سنگ در متریال تولید
دارای طیف رنگی بالا و تولید در رنگ های دلخواه دارای طیف رنگی بالا و تولید در رنگ های دلخواه
تولید در ابعاد و شکل های متنوع تولید در ابعاد و شکل های متنوع
اجرا ساده و آسان اجرا ساده و آسان
بیشتر بخوانید  یک واش بتن مرغوب چه ویژگی هایی دارد ؟

نحوه تشخیص واش بتن های افزودنی دار از بدون افزودنی

نحوه تشخیص از روی ظاهر کار بسیار سختی است، مخصوصا برای افرادی که اطلاعات کافی راجب این محصول ندارند، بسیار راحت سرشان کلاه می رود. در اولین قدم به شما توصیه می کنم در صورتی که قصد خرید موزاییک دارید منابع کاملا معتبری را جهت خرید انتخاب کنید که دارای سوابق و محصولات با کیفیتی باشد که تمامی استاندارد های لازم جهت تولید، رعایت شده باشد.

توصیه می کنم حتما از تولید کننده و فروشنده در فاکتور خود، ضمانت نامه رزینی و یا افوزدنی دار بودن این قطعات را دریافت کنید. در صورتی که تولید کننده و یا فروشنده ای از دادن رضایت نامه در خصوص رزینی بودن و یا مقاوم بودن در مقابل سرما، خودداری کند، خرید را به هیچ وجه انجام ندهید.

اما مورد اخر که نمی توان خیلی به اکتفا کرد، شکل ظاهری قطعه است. دور، اطراف و پشت محصول به رنگ سنگ های مصنوعی در امده است و کاملا با نوع بدون افزودنی متفاوت است.

واش بتن ساده سفید مشکی

سخن آخر

همانطور که در ابتدا مقاله به شما گفته شد، تفاوت این 2 محصول کاملا صحیح و اصولی به شما گفته شد که توصیه می کنم قبل از خرید تمامی این موارد را در نظر بگیرید. حتما جهت خرید واش بتن دقت بسیاری بالایی داشته باشید و از منابع معتبر خرید کنید.

در صورتی که قصد خرید واش بتن های افزودنی دار دارید می توانید با خیالی راحت از گروه تولیدی صنعتی آبین بتن خرید خود را انجام دهید. در حال حاضر مجموعه بزرگ آبین بتن واش بتن هارا فقظ به صورت رزینی تولید می کند.

اگر سوالی هست حتما در قسمت دیدگاه های برای ما بنویسید | امیدوارم که از این مقاله کوتاه و کاربردی لذت برده باشید.

گروه تولیدی صنعتی آبین بتن | تولید کننده انواع محصولات بتنی و موزاییک

Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو