بهترین کفپوش بتنی برای مناطق صنعتی و پر ترافیک

بهترین کفپوش های بتنی برای مناطق صنعتی و پر ترافیک

فهرست مطالب

بسیاری از افراد پس از پایان اجرا پروژه های صنعتی و ترافیک سنگین خود، به مرحله کفسازی خواهند رسید و یک علامت سوال بزرگ برای آن ها به وجود می آید که برای کفسازی از چه محصولی استفاده کنند، که بعد از مدت کوتاهی دچار شکستگی و پودرشدگی نشوند و عمر طولانی در برابر نیرو های فشاری و  عوامل جوی هوا داشته باشد !؟

به طور کلی هر کفپوش و موزاییکی، کاربری خود را دارد و نمیتوان از موزاییک و یا کفپوش های بتنی فانتزی در معابر صنعتی و پرترافیک استفاده نمود.

همانطور که میدانید راهنمایی کامل و جامعی در این رابطه در فضاهای مجازی برا مشتریانی که اطلاعات کافی ندارند وجود ندارد؛قصد ما از گردآوری این مقاله این است که به صورت کامل و جامع این معضل مشتریان را برطرف کنیم.

با مطالعه این مقاله به شما قول میدهم با محصولی آشنا خواهید شد که تمامی نیاز های شما را در موارد مقاومتی و زیبایی شکل ظاهری محصول برطرف خواهد کرد.

نکات اولیه و بسیار مهمی که قبل از خرید محصولات بتنی باید بدانید !

در مرحله ی اول برای خرید هر نوع محصول سیمانی و قطعه بتنی، باید این دانش را داشته باشیم که از چه کسانی و از چه برندهایی خرید انجام میدهیم.

به علت وجود تعداد بسیار بالای دلالان در این صنف، متاسفانه مشتریان درگیر کیفیت های نامناسب در خریدشان می شوند و پس از آن هیچگونه پاسخگویی مناسبی از طرف شرکت و یا شخصی که محصول رو از آن ها تهیه کردند دریافت نمی کنند.

پس در اولین قدم ما باید این اطمینان را داشته باشیم که حتما از تولید کننده خریدخودمان را  انجام دهیم؛ زیرا تولید کننده این محصولات میتواند به شما اطلاعات دقیق و جامعی درباره با محصول مورد نظر شما بدهد. گام بعدی که مسئله ی بسیار مهمی است این است که ما اطمینان پیدا کنیم که از متریال درجه یک و با کیفیت در این محصولات استفاده شده است.

پس اینجا هم ما نیاز به یک دانشی داریم که باید قبل از خرید بتوانیم این اطلاعات را از شخصی که این کالا را به ما می فروشد بدست آوریم و ابهامات را برطرف کنیم.(همانطور که قبلا اشاره کردیم باید این شخص تولید کننده یا متخصص باشد که بتواند اطلاعات فنی و دقیق محصول را در اختیار ما بگذارد).

از نکات مهمی که مربوط به متریال و کیفیت کار هست و ما باید بدانیم این است که:

  • از چه سیمانی استفاده میشود؟
  • از چه ماسه ای استفاده میشود؟
  • از چه دستگاهی  خروجی این محصول را میگیرند؟
  • نحوه ی کیورینگ و عمل آوری بتن به چه شکل میباشد؟

این ۴ نکته برای کفپوش های بتنی پرسی که مناسب برای نواحی صنعتی و پرترافیک هستند (در ادامه مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت) و مهم ترین نکاتی هستند که باید به آن توجه کرد.که آیا میتواند نیاز های شما را در محل اجرا برطرف کند؟

این اطلاعات را بنابر سال ها تجربه و آزمایش و تست های مختلف بدست آوردیم و با تواضع، این اطلاعات را در اختیار عموم قرار میدهیم.

درباره کفپوش بتنی ترافیکی و صنعتی بیشتر بدانید !

شاید برای شما پیش آمده باشد که در محل عبور وسیله نقیله های سنگین، کفپوش ها دچار شکستگی شده باشد، یا در هنگام کاهش دمای هوا و بارش برف های سنگین با مسئله ترک خوردن موزاییک ها و یا کفپوش های بتنی مواجه شده اید. یا اینکه در معابر خیابان شاهد شکاف ها و خرابی های موجود در موزاییک های کف باشید، در اینجا قصد داریم شما را با محصولی به نام کفپوش بتنی پرسی آشنا کنیم که استفاده از آن می تواند تمامی این مشکلات را برای شما حل نماید.

 این قطعه دارای شکل یکنواختی است که عناصر سازنده آن به صورت یکنواخت در کل قطعه متراکم شده‌اند. بنابراین از لحاظ شکل و ضخامت یکنواخت هستند. این محصول از سیمان پرتلند تیپ 2، سنگ‌دانه، پودر سنگ، رنگ‌ های معدنی و آب در طی عملیات خاصی تولید می‌شود و دارای مقاومت فشاری 45 مگاپاسکال و مقاومت خمشی 3.5 مگاپاسکال است.

بیشتر بخوانید  بهترین موزاییک های حیاط + راهنمای خرید

کفپوش بتنی پرسی قرمز 20 در 20

ضخامت این کفپوش بتنی 6 سانتی متر بوده و با بالاترین سطح کیفیت، ماندگاری و استحکام جزء بهترین کفپوش­ های بتنی می­باشد که که معمولا به خاطر وجود متریال سخت و محکم در فضاهای خارجی غیر‌مسقف برای هموار سازی پروژه­ های عمرانی، راه سازی، پیاده روهای شهری، خطوط ساحلی، اسکله­ ها، بنادر و نیز کف سازی پارکینگ­ها، انبارها، معابر راه آهن مترو و محوطه ­هایی که تردد ماشین آلات سنگین در آن ها وجود دارد؛ مناسب می­باشد. از مهم‌ترین مزایای محصولات بتنی می توان به مقاومت بالای آن‌ها در برابر سرما و رطوبت است. از محصولات بتنی می‌توان به همین کفپوش های بتنی پرسی اشاره کرد.

فضاهای باز نسبت به فضاهای بسته رطوبت بیشتری دارند و همچنین در این فضا‌ها شاهد تغییرات دمایی متداول هستیم؛ از این رو مصالحی که برای کف‌ها استفاده می شوند به مرور زمان کارایی خود را از دست می‌دهند و مجبور به تعویض آن‌ها می‌شویم. همانطور که گفته شد بیشتر استفاده این محصول در فضا های باز است زیرا که در مقابل انبساط و انقباض‌های متداول دچار ترک و شکستگی نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های بارز این محصول عدم تیرگی و کدر شدن آن پس از مدتی استفاده است و همچنین می‌توانید به راحتی آن را شستشو دهید؛ چرا که موزاییک پرسی جذب آب بسیار پایینی دارد. همانگونه که ذکر شد، فرآیند تولید آن به شکل ویبره ای و پرسی می باشد.

 

متریال تشکیل دهنده و طرح اختلاط کفپوش های بتنی پرسی

طرح اختلاط کفپوش های پرسی در لایه زیره از ترکیب 350 کیلوگرم سیمان تیپ 2 در هر متر مکعب همراه با سنگ دانه با ضخامت بیشینه 6 میلی متر و رطوبت کل مصالح حداکثر 6 درصد استفاده می شود. در لایه رویه با توجه به جذب آب این لایه بهتر است در اختلاط مصالح در جهت پر کردن لایه رویه و کاهش منافذ موجود پیش برویم.

خط تولید کفپوش بتنی

از نتایج آزمایشات جذب آب و سیکل یخبندان از طریق چند نمونه کفپوش می توان به این نتیجه رسید که طرح اختلاط بهینه مصالح در لایه رویه دارای 350 کیلوگرم سیمان تیپ 2 در هر متر مکعب از حجم مصالح به اضافه سنگ دانه پایه آهکی با قطر حداکثر 1 میلی متر و پودر سنگ پایه آهکی و میکروسیلیس و آب آشامیدنی تا حدي که ملات بتن شل نشود استفاده شود. قابل ذکر است که مصالح خشک حداقل به مدت 2 دقیقه مخلوط شوند. مواد تشکیل دهنده موزاییک درون قالب ‌های مد نظر ریخته می‌شود و توسط دستگاه پرس، فشار زیادی به مواد اولیه موزاییک اعمال می‌کنند که سبب تراکم و فشرده شدن مواد می شود. مورد حائز اهمیت این است که میزان فشار اعمال شده به ابعاد بستگی دارد. با توجه به نتایج آزمایشگاهی، افزودن میکروسیلیس در طرح اختلاط، باعث تراکم بیشتر و افزایش مقاومت فشاری و سایشی خواهد شد.

 

اجزای تشکیل دهنده کفپوش پرسی

  • لایه رویه (فیس قطعه):

 لایه رویه این کفپوش بتنی از سیمان، سنگ‌دانه‌های رنگی، پودر سنگ، پیگمنت(رنگ) معدنی و آب ساخته می‌شود و طرح، رنگ و نقش کفپوش را به وجود می‌آورد. ظاهر این کفپوش از یک لایه 2 تا 5 میلی متر تشکیل شده است. دانه بندی مواد مصرفی و نوع اختلاط مناسب کفپوش پرسی مسبب افزایش مقاومت و مرغوبیت این قطعه می شود.

خط تولید کفپوش بتنی

  • لایه زیرین (بیس قطعه):

لايه زيرين کفپوش پرسی همان بتن نم داريست كه با پرس اوليه دستگاه آماده شده و ضخامت بیشتری دارد زیرا باید فشار وارد بر سطح را تحمل کند. در حقيقت عيار بتن دانه بندي لازم و مناسب و پرس خوب و مناسب لايه زيرين كفپوش بتنی باعث بالا رفتن هر چه بيشتر مقاومت فشاري و خمشي كفپوش بتنی مي شود. لذا با توجه به اینکه در محیط هاي کار شده لایه زیرین کفپوش ها در معرض شرایط مخرب محیطی و جوي قرار نمی گیرند (وجود حفرات در رویه باعث نفوذپذیری آب، انجماد و سپس ترك هاي ناشی از انبساط قطرات آب یخ زده در هنگام ذوب می باشد)، به طور تجربی رعایت بعضی نکات در طرح اختلاط مصالح با روش پرس خشک موجب تأمین مقاومت بهتر می شود.

بیشتر بخوانید  بهترین موزاییک ها با توجه به نوع کاربری

 

کفپوش های پرسی مختص نابینایان و ویژگی های آن

کفپوش های دارای شیار ویژه نابینایان است که به آن کفپوش بتنی نابینایان گفته می شود که نابینایان با امتداد شیارهای بر روی این کفپوش بتنی مسیر خود را شناسایی می کنند. علت استفاده از رنگ زرد برای این قطعات، برای سهولت کم بینایان در نظر گرفته شده به این علت که کم بینایان قادر به دیدن رنگ زرد هستند.

کفپوش پرسی نابینایان کفپوش پرسی نابینایان اجرا شده

 

کاربردهای اصلی کفپوش پرسی و برخی از خصوصیات این محصولات

  • از کفپوش های پرسی می توان در مسیرهای پیاده روی، پارکینگ ها، حیاط، کارگاه ها، کارواش، انبارها و مکان های پرتردد و ترافیکی به ویژه مکان هایی که محل عبور خودروهای باری سنگین است می توان استفاده کرد.
  • کفپوش های پرسی دارای ابعاد متفاوتی اعم از 40*40 ،20*20 ،20*10 و 50*50 با ضخامت 6 و 8 سانتی متر هستند.
  • این کفپوش های دوست داشتنی به کفپوش های بتنی استاندارد شهرداری نیز معروف هستند و با داشتن ضخامت 6 سانتی متری و عیار بتن 400 کیلو گرم بر متر مکعب مورد تایید شهرداری جهت استفاده در معابر عمومی می باشد.

کفپوش بتنی پرسی اجرا شده 20در20

 

مزایا و معایب کفپوش های بتنی ترافیکی

از مزایای این کفپوش ها می توان به خاصیت ضد لغزش و ضد سایش و فرسایش، سرعت نصب و اجرای بالا، سهولت نظافت و قابلیت گندزدایی و شستشوی مداوم، مقاومت بالا در برابر حرارت و احتراق،  مقاوت در برابر بنزین و روغن و انواع حلال ها، امکان ایجاد سطوح یک دست و بافت دار، طول عمر بالا و دوام زیاد، سازگاری با محیط زیست و قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی اشاره کرد.

در کنار این مزایا، برخی معایب در سطوح بتونی دیده می شود در صورتی که کف محدوده اجرا دارای عایق و زیرسازی مناسب نباشد، کفپوش بتنی در برابر رطوبت، دچار کپک و قارچ می شود. در مکان های مرطوب لازم است تا زیرسازی مناسب انجام شود. این کفپوش ها از سطوح سخت و غیر قابل انعطاف است. میزان سختی بالا در عین حال که می‌تواند یک نکته مثبت برای کفپوش‌ای بتنی به حساب بیاید، می‌تواند خطرساز نیز باشد. زیرا افراد و اشیایی که روی این کفپوش‌ها می‌افتند آسیب می‌بینند.

توصیه می کنم جهت دریافت اطلاعات بیشتر، مقاله “مزایا و معایب کفپوش بتنی پرسی” را مشاهده فرمایید.

کفپوش بتنی پرسی اجرا شده 10در20

شکل ظاهری کفپوش های بتنی پرسی

شکل ظاهری این کفپوش های دوست داشتنی به شکل کاملا ساده است و بدون هیچ گونه طرح و نقشی به صورت ساده در ابعاد و رنگ های مختلف تولید می شود. برخی از افراد که  علاقه ای به استفاده از کفپوش های بتنی فانتزی مانند موزاییک پلیمری و واش بتن ندارند، می توانند از این محصولات با کمی خلاقیت به عنوان کفسازی و زیباسازی محیط ها باغ و ویلا استفاده کنند.

کلام آخر

در نهایت همانطور که در ابتدا مقاله به شما گفته شد با مطالعه این مقاله می توانید در صورتی که محل پروژه شما صنعتی و یا پر ترافیک است از این کفپوش های ترافیکی و دوست داشتنی استفاده کنید و همچنین به دلیلی شکل ظاهری ساده می توانید به عنوان محصولات فانتزی نیز در باغ و ویلا خود بهره ببرید.

اگر سوالی هست حتما در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید 🙂

امیدوارم که از این مقاله کوتاه و کاربردی لذت برده باشید.

گروه تولیدی صنعتی آبین بتن | تولید کننده انواع محصولات بتنی و موزاییک

Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

1 دیدگاه در “بهترین کفپوش بتنی برای مناطق صنعتی و پر ترافیک

  1. مهدی آذرخش گفت:

    بسیار عالی
    کفپوش های بتنی ترافیکی فوق العاده محصولات کاربردی هستند، علاوه مقاومت بالایی و قابلیت ترافیکی بودنشون، بسیار ظاهر قشنگی دارن که خصوصا با اجرای ترکیبی در رنگ ها و سایز های مختلفش بسیار زیبا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو