مزایا و معایب موزاییک های ویبره ای + راهنمای خرید در کنار نکات مهم قبل از اجرا

مزایا و معایب موزاییک ویبره ای

فهرست مطالب

قطعا در خرید هر نوع محصولی، به خصوص خرید موزاییک، تمامی افراد به بررسی معایب و مزایای آن می پردازند. امروز به بررسی دقیق معایب و مزایای موزاییک بتنی ویبره ای، که از محصولات قدیمی در دسته موزاییک ها هستند می پردازیم. در کنار این بررسی، یک راهنمای خرید و نکات قبل از اجرا نیز گفته شده است که قطعا در یک خرید و اجرا خوب به شما کمک خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

مزایای موزاییک های ویبره ای

از محبوب ترین موزاییک های قدیمی، می توان به همین موزاییک های ویبره ای اشاره کرد، که در همان ابتدا با رنگ و طرح های خاص خود، بسیار محبوب شدند و بعد از به وجود آمدن موزاییک پلیمری و برتری آن ها نسبت به موزاییک ویبره ای، تغریبا از محبوبیت آن ها کاسته شد. اما این قطعات بتنی دوست داشتنی هنوز هم به دلیل داشتن مزایای خود، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این مزایا به شکل زیر است:

قیمت مناسب نسبت به دیگر کفپوش های بتنی

می توان گفت که به دلیل فرآیند تولید ساده تر، نسبت به دیگر کفپوش های بتنی، این محصولات قیمت مناسب تری نیز نسبت به دیگر کفپوش های بتنی دارند. برخی از افراد و پیمان کاران که پروژه های بزرگی در دست دارند و به متراژ بالایی از موزاییک نیاز دارند اما بودجه آن ها محدود است، می توانند از این محصولات استفاده نمایند. البته این نکته حائز اهمیت است که استفاده از این محصولات در برخی مناطق محدودیت هایی دارد که این نکته قبل از خرید باید مد نظر باشد.

تنوع در طرح و رنگ بندی

یکی از دلایل محبوبیت این موزاییک حیاط، در زمان تولید اولیه آن به دلیل تنوع در طرح و رنگ بندی آن بوده است. تنوع در طرح بندی که در چند طرح مختلف تولید و همچنین قابلیت تولید در رنگ های مختلف و سفارشی را دارد.

نصب ساده و آسان

نصب بسیار ساده و آسان از مهمترین مزایای این کفپوش های دوست داشتنی است. با ملات ماسه و سیمان، بسیار ساده نصب می گردد و به ملات زیر کار به راحتی می چسبد.

مهم ترین معایب موزاییک ویبره ای

موزاییک ها ویبره ای در کنار مزایای گفته شده، معایبی نیز دارد که بسیار قابل توجه است. می توان گفت که موزاییک پلیمری، همان موزاییک ویبره ای است که در روند و متریال آن دستکاری ایجاد شده و نسخه کامل و تکمیل شده آن است. تمام معایب گفته شده درباره موزاییک های ویبره ای در موزاییک های پلیمری کاملا رفع گردیده است. پیشنهاد می کنم مقاله “مزایا و معایب موزاییک پلیمری” را مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید  موزاییک پلیمری یا واش بتن ؟ کدوم بهتره ؟!

معایب موزاییک های ویبره ای به شکل زیر است:

 عدم مقاومت در برابر سرما

این محصولات به دلیل جذب آب نسبتا بالا در مقابل دیگر کفپوش ها، در برابر سرما مقاوم نیستند و با گذشت یک سیکل سرما احتمالا دچار مشکل خواهند شد و توصیه می شود تا حد ممکن، در مناطق سردسیر استفاده نگردد.

دپو موزاییک های ویبره ای پوست ماری

عدم مقاومت فشاری نسبت به دیگر کفپوش های فانتزی

مقاومت این محصولات در برابر نیرو های زیاد و مکان های پرترافیک ماشین رو بسیار محدود است و در همین جهت توصیه می گردد در مناطقی که رفت و آمد ماشین و وسایل نقلیه زیاد است از این محصولات استفاده نگردد.

بطور کلی سعی کنید از این محصولات در مناطق با هوای معتدل و مکان هایی که رفت و آمد وسایل نقلیه مانند پارکینگ های عمومی بسیار است، استفاده نگردد.

 

علت وجود معایب موزاییک های ویبره ای

تمامی این محدودیت ها فقط و فقط به دلیل چند نکته است. نکته اول عدم استفاده از افزودنی های بتن که باعث جذب آب کمتر و در نتیجه مقاومت بالا در برابر نیرو های فشاری و هر نوع آب و هوایی می شود. استفاده افزودنی های بتن به شکل اصولی و استاندارد در این محصولات و محدود کردن استفاده از پودر سنگ باعث از بین رفتن این معایب می شود که دقیقا همین مشخصات را میتوان در موزاییک های پلیمری مشاهده کرد که متاسفانه این مشخصات در موزاییک های ویبره ای مشاهده نمی شود.

 

راهنمای خرید موزاییک ویبره ای

به دلیل تولید به روش ساده و نبود مزایای بیش از حد که بتوان از آن سوء استفاده کرد، بسیار کم پیش خواهد آمد که موزاییک های ویبره ای دچار مشکل شود، اما باز هم به نکات گفته شده توجه کنید که در خرید این محصولات بتنی قطعا به شما کمک خواهد کرد:

  1. همیشه و همیشه منابع معتبری را جهت خرید انتخاب کنید و بخاطر مبالغ اندکی کمتر برای خود دردسرساز نشوید.
  2. سعی کنید در صورتی که محل پروژه شما سردسیر است، از استفاده این محصولات خوداری کنید.
  3. معمولا موزاییک های ویبره ای که خلل و فرج بیش از حد روی آن است، با طرح اختلاط خوبی تولید نشده است. اگر خلل و فرج های روی موزاییک به چشم شما عجیب و زیاد می آید، قطعا محصول در طرح اختلاط ایراد داشته است.
  4. عدم وجود بافت های اسفنجی شدید در پشت محصول نشان از طرح اختلاط خوب این قطعه را می دهد.
  5. رنگ محصول شفاف، جذاب و به دلنشین باشد
بیشتر بخوانید  ایده های جذاب اجرا واش بتن + تصویر

موزاییک ویبره ای در صورتی که با مصالح غیر مرغوب و یا به روش بدی تولید شده باشد، قطعا ظاهری غیر طبیعی مانند نکات گفته شده خواهد داشت. پس با کمی دقت خرید خوبی را تجربه خواهید کرد.

خط تولید موزاییک ویبره ای

نکات مهم بعد از خرید و قبل از اجرا

بعد از خرید این نوع موزاییک با توجه و رعایت نکات گفته شده، حتما میبایست که به روش اصولی و درست اجرا شود تا بازدهی لازم را داشته باشد. به نکات زیر توجه نمایید:

  1. اولین نکته، سپردن کار به یک بنا با تجربه و خوش سلیقه است که با صبر، حوصله و دقیق کفپوش ها را اجرا نماید.
  2. آماده کردن زیر کار قبل از اجرا از مهمترین نکات قبل از اجرا است. حتما سعی کنید قبل از اجرا موزاییک ویبره ای و یا هر نوع کفپوش بتنی، زیر سازی خود را به صورت صحیح و اصولی انجام دهید. در صورتی که زیرسازی درست و اصولی انجام نشود، هرچقدر کیفیت قطعه بالا باشد، با کوچکترین نیرویی محصول دچار شکستگی و یا لب پریدگی خواهد شد.
  3. بند کشی بعد از اجرا نیز باید دقیق با صبر و حوصله صورت گیرد. در صورتی که بندکشی به صورت شلخته انجام گردد، دوغاب های ریخته شده به روی موزاییک های ویبره ای دچار خرابی سطح کار شده و به هیچ عنوان پاک نخواهد شد. پس توجه ویژه ای به این نکته داشته باشید.

تمامی موارد کفته شده، نکاتی بوده است که اکثر مشتریان با آن مواجه شده اند و به ما اعلام کرند تا ما هم بتوانیم قبل از خرید این نکات را در اختیار شما دوستان عزیز قرار بدهیم که شما دچار این مشکلات نشوید.

دپو موزاییک پوست ماری 20در20

کلام آخر

همانطور که در ابتدا مقاله به شما گفته شده، تمامی مزایا و معایب موزاییک های ویبره ای، در کنار راهنمای خرید و نکات مهم قبل از اجرا گفته شد که با خواندن این مقاله کوتاه، قطعا در خرید موزاییک های ویبره ای و تا حدودی هر موزاییکی، هوشیار تر و با اطلاعات بیشتر خرید خود را انجام می دهید.

امیدوارم که از این مقاله کاربردی لذت برده باشید.

گروه تولیدی صنعتی آبین بتن | تولید کننده انواع محصولات بتنی و موزاییک

کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو