بهترین موزاییک ها با توجه به نوع کاربری

بهترین موزاییک ها از لحاظ نوع کاربری

فهرست مطالب

بهترین موزاییک ها

شاید سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می آید همین موضوع است که برای باغ، ویلا و محوطه سازی خود از چه موزاییک استفاده کنیم و بهترین موزاییک ها با توجه به شرایط های موجود محل پروژه کدام است؟

در این مقاله به بررسی موزاییک در سه جهت پرداخته ایم که با توجه به شرایط مورد نظر بهترین انتخاب جهت خرید بهتر با بیشترین بازدهی کدام است. بطور کلی اطلاعاتی مفید جهت جلوگیری از متضرر شدن کاربران در این مقاله می باشد.

هر نوع موزاییک دارای یک سری ویژگی ها می باشد که دراین مقاله به بررسی کامل آنها و درنتیجه تطابق دادن شرایط خود با یکی از توضیحات ما و در پایان خرید بهتر شما می شود. پس حتما توجه ویژه ای قبل از خرید به این مقاله داشته باشید.

آب و هوا

بهترین موزاییک ها با توجه به نوع آب و هوای محل پروژه

اولین و مهمترین نکته که همیشه باید در نظر داشته باشیم آب و هوای محل انجام پروژه می باشد. قبل از انجام هر پروژه و خرید باید ابتدا وضعیت آب و هوایی اون منطقه مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که محل پروژه در مناطق سردسیر باشد استفاده از برخی محصولات توصیه نمی شود.

موزاییک واش بتن و موزاییک ویبره ای

موزاییک واش بتن اولین مورد است که میتوان به آن اشاره کرد. واش بتن به علت جذب آب در مناطق سردسیر توصیه نمی شود و امکان خرابی برای این محصولات وجود دارد. مورد بعدی موزاییک ویبره ای می باشد که از همین خصوصیات برخوردار است و عمر این محصولات در مناطق سردسیر کاهش می یابد. بطور مثال شهر اردبیل جزوه شهرهای سردسیر می باشد. درصورتیکه محل پروژه شما دارای آب و هوای معتدل و یا گرم می باشدبا خیال آسوده از این محصولات استفاده کنید. در ضمن به این نکته توجه کنید که این مقاله فقط و فقط یک توصیه و مشاوره است و اجرا واش بتن و موزاییک ویبره ای در مناطق سرد بلامانع است و هیچگونه ایرادی ندارد و تمام نکات گفته شده فقط جهت طول عمر بالاتر و بازدهی بهتر نسبت به هزینه که مصرف کننده میکند می باشد. پس هیچگونه مانعی در استفاده این محصول در مناطق سردسیر نمی باشد و این فقط یک توصیه و راهنمایی از جانب گروه تولیدی صنعتی آبین بتن برای خرید بهتر و رضایت مشتریان است.

موزاییک پلیمری، پرسی اتوماتیک و کفپوش بتنی پرسی

اما خب سوالی که پیش می آید این است پس چه محصولاتی توصیه می شود؟ بطور کلی موزاییک پلیمری به دلیل استفاده از افزودنی های مختلف و همچنین ساختار شیمیایی منظم، مقاومت بالایی در برابر سرما برخوردار می باشد و همچنین میتوان توجه ویژه ای به کفپوش های پرسی داشت. این محصولات با توجه به نوع فرآیند تولید(پرس) دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما هستند. اما موزاییک پرسی اتوماتیک یا همان حیاطی هستند که بسیار مقاومت بالایی در برابر آب و هوا دارند. از این محصولات قدیمی بسیار در حیاط ها، پشت بام ها و همچنین زیر پارکتی جهت زیرسازی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  مقاوم ترین موزاییک در مناطق سرد

ترافیک - موزاییک پلیمری - آبین بتن

بهترین موزاییک ها با توجه به نوع ترافیک

استفاده از هر موزاییکی در هر نوع ترافیکی بدون داشتن اطلاعات لازم اصلا جایز نیست و قبل از خرید و انجام پروژه باید مشخصات مقاومتی آن را در نظر بگیرید. در این قسمت به بررسی ترافیک موزاییک ها می پردازیم.

کفپوش بتنی پرسی و موزاییک پرسی اتوماتیک

کفپوش بتنی پرسی با ضخامت 6 سانتی متر و با توجه به فرآیند تولید آن بسیار مقاومت بالایی در برابر ترافیک های سنگین دارد. بطوری کلی این محصول، مقاوم ترین کفپوش بین تمام موزاییک ها می باشد و مناطق پر رفت و آمد و پر ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین موزاییک های بتنی پرسی اتوماتیک نیز با توجه به نوع فرآیند تولید در مناطق با ترفیک نسبتا سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

موزاییک پلیمری، واش بتن و موزاییک ویبره ای

معمولا موزاییک های پلیمری به علت ظاهری جذاب بسیاری از مصرف کنندگان را بدون توجه به این نکات وسوسه به خریدن می کند. بطور کلی محصولات پلیمری جهت استفاده در محل های کم رفت و آمد و ترافیک سبک و معمولی توصیه می شود. بطور مثال میتوان از این محصولات در پارکینگ های مجتمع های مسکونی کم رفت و آمد یا با تعداد واحد های کم استفاده نمود. همچنین میتوان همین خصوصیات را برای موزاییک های واش بتن و ویبره ای هم نیز در نظر بگیریم. معمولا این موزاییک ها حالت فانتزی دارند و در مناطق پر ترافیک استفاده نمی شوند و توصیه هم نمی شوند.

شکل ظاهری

بهترین موزاییک ها از لحاظ شکل ظاهری

اگر بخواهیم از لحاظ شکل ظاهری و جذابیت موزاییک هارا رتبه بندی و بررسی کنیم ، میتوان گفت موزاییک پلیمری دارای ظاهری زیبا، جذاب و همچنین تنوع بسیار بالا در طرح و دارای رنگ بندی می باشد. همچنین به علت نوع ساختار شیمیایی منظم، این محصول از براقیت و زیبایی بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید  بهترین موزاییک ها جهت کفسازی پشت بام و روف گاردن

مورد بعدی موزاییک واش بتن می باشد . بطور کلی موزاییک های واش بتن دارای طرح بندی خاصی نمی باشند، اما بسیار محصولات جذاب و همچنین دارای رنگ بندی فراوان هستند و بسیار مورد توجه عموم قرار دارند و بسیار بصورت ترکیبی با سنگ و چمن اجرا می شوند.

مورد بعدی که میتوان به آن اشاره کرد موزاییک های ویبره ای می باشند ، که در گذشته بسیار مورد توجه عموم بوده اند که با به بازار آمدن محصولات پلیمری این محصولات به شکل عجیبی از رقابت خارج شدند. این محصولات در 2 رنگ و در طرح ها و سایز های مختلف تولید می شود.

مورد بعدی کفپوش های بتنی پرسی می باشند که این محصولات بسیار ظاهری ساده و در 3 رنگ تولید می شوند و به علت محبوبیت این محصول از لحاظ مقاومتی بسیار استفاده می شود.

جدول مشخصات فنی موزاییک ها

نوع موزاییک فرآیند تولید مقاومت خمشی (mpa)
مقاومت سایشی (mm)
مقاومت فشاری (mpa)
جذب آب مقاومت در برابر ذوب و یخبندان وزن هر متر مربع (kg)
موزاییک بتنی پلیمری ویبره ای 35
20
30
حداکثر 3 درصد وزن  بعد از 60 سیکل یخبندان بدون آسیب
65
واش بتن  ویبره ای  25
20
 16
 حداکثر 5 درصد وزن
بعد از 15 سیکل یخبندان بدون آسیب 90
کفپوش بتنی پرسی  پرس خشک
 55
20
45
 حداکثر 5 درصد وزن بعد از 50 سیکل یخبندان بدون آسیب 135
موزاییک بتنی ویبره ای  ویبره ای  25
40 20
 حداکثر 6 درصد وزن بعد از 15 سیکل یخبندان بدون آسیب 85
موزاییک بتنی پرسی اتوماتیک  پرس اتوماتیک
35
 20 30
 حداکثر 5 درصد وزن بعد از 30 سیکل یخبندان بدون آسیب 65

نتیجه گیری

با بررسی کلی مطالب این مقاله کوتاه اگر منطقه پروژه شما دارای هوای معتدل و همچنین رفت و آمد بصورت طبیعی انجام میگیرد و در این میان شکل ظاهری نیز برای شما مهم است میتوانید نگاه ویژه ای به محصولات پلیمری و واش بتن داشته باشید. در مناطق پر رفت و آمد و پر ترافیک نیز توصیه می شود از کفپوش های پرسی و موزاییک بتنی پرسی اتوماتیک استفاده کنید. با توجه به شرایط پروژه خود و توضیحات داده شده میتوانید خرید خوبی را تجربه کنید.

همچنین جهت دریافت مشاوره و خرید انواع موزاییک همین حالا با کارشناسان آبین بتن تماس بگیرید:

  • 02191300065
  • 02144000494
Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو