نحوه نصب صحیح و اصولی کفپوش های بتنی پرسی

نحوه اجرا کفپوش های بتنی پرسی

فهرست مطالب

شاید نصب و اجرا کفپوش بتنی پرسی در فکر شما چیز عجیب و سختی باشه. اما نه اینگونه نیست، امروز در این مقاله کاربردی به نحوه نصب صحیح و اصولی کفپوش های بتنی پرسی مپردازیم که قطعا با رعایت نکات گفته شده می توانید بازدهی بیشتر و از برخی مزایای این کفپوش دوست داشتنی بهره ببرید. این مقاله چند دقیقه بیشتر وقت شمارو نخواهد گرفت ولی قبل از خرید این کفپوش های بتنی، با بررسی این نکات و انتقال آن به استاد کار، قطعا شما را کمک خواهد کرد. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

اقدامات مهم قبل از اجرا کفپوش بتنی پرسی

قبل از شروع به اجرا و هرگونه عملیاتی باید اقدامات لازم جهت زیرسازی انجام شود. زیر سازی از مهم ترین قسمت های نصب کفپوش بتنی و موزاییک است به همین دلیل باید در اولین اقدام، موارد مورد نیاز و وسایل آن تهیه گردد و این عمل صورت گیرد. پس در مرحله ابتدایی باید از استاد کاری استفاده کنید که زیرسازی را به شکل صحیح و اصولی برای شما انجام دهد. در ادامه این مقاله به بررسی اصولی زیرسازی کفپوش بتنی پرسی پرداخته ایم.

 

نحوه اصولی و صحیح زیرسازی

اولین و مهم ترین قدم در اجرا هر نوع کفپوشی، به خصوصی کفپوش های بتنی، زیر سازی صحیح و اصولی آن است. در صورتی که زیرسازی به صورت صحیح و اصولی انجام نشود، امکان شکستگی و یا لب پریدگی کفپوش ها وجود دارد. در همین جهت در صورتی که موزاییک یا کفپوش بتنی شما بعد از اجرا دچار شکستگی یا لب پریدگی می شوند، دلیل بر بی کیفیت بودن قطعه نیست، بلکه ممکن است مشکل اصلی آن زیرسازی نامناسب باشد. بهترین کفپوش بتنی با بهترین کیفیت، اگر روی زیرسازی نامناسبی اجرا گردد دچار شکستگی خواهند شد. همچنین امکان اجرا کفپوش های بتنی پرسی به طور مستقیم روی خاک نیز وجود ندارد. در ادامه قدم قدم به بررسی نحوه زیرسازی اصولی پرداخته ایم:

اولین اقدام جهت زیرسازی خوب، استفاده از مخلوط طبیعی که شامل قلوه سنگ، شن، ماسه و … در زیرسازی می باشد. در صورتی که از پس مانده ها و نخاله های ساختمانی مانند گچ جهت پر کردن خاک کف کار استفاده کنیم، قطعا در آینده، نشست خواهد کرد و موزاییک ها به شکل بسیار زشتی در خواهند آمد. پس اولین نکته، استفاده از یک مخلوط طبیعی و خوب است که پس از بررسی این موضوع و صحیح بودن آن، آب روی خاک و مخلوط طبیعی گرفته و پس از آن به روی خاک کمپکت یا غلطک زده شود تا تراکم به خوبی ایجاد گردد.

بیشتر بخوانید  نحوه نصب صحیح و اصولی موزاییک واش بتن

کفپوش بتنی پرسی اجرا شده با ملات ماسه و سیمان

در مرحله بعدی با استفاده از دوربین و یا شلنگ تراز، شیب بندی را انجام داده و با توجه به شیب بندی ایجاد شده، ملات ماسه و سیمان ریخته می شود و در نتیجه این شیب بندی و تراز بندی صورت گرفته و یک سطح صاف و اصولی تشکیل می گردد. با رعایت همین نکات ساده و اصولی، بیشترین بازدهی خود را از محصول داشته باشید.

 

ملات مورد استفاده در زیر کار و نحوه ساخت آن

کفپوش های بتنی پرسی را می توان به دو روش مختلف اجرا نمود که در ادامه این قسمت به انواع این ملات ها اشاره شده است و به شکل زیر است:

روش اول برخلاف محصولات افزودنی دار مانند موزاییک پلیمری و یا موزاییک واش بتن رزینی، جهت اجرا این کفپوش، از ملات ثانویه استفاده نمی شود و فقط از ملات ساده استفاده می گردد، زیرا گیرش اولیه این کفپوش، چیزی حدود 20% است و نیازی به ملات دوم نمی باشد. ملات مورد استفاده جهت نصب کفپوش های بتنی پرسی شامل:  ماسه + سیمان + آب یا همان ملات ساده است که جهت نصب این کفپوش بتنی پرسی استفاده می شود.

اما روش دوم که بسیار روشی بی دردسر و بسیار پر مزایا است، روش بدون ملات خیس است. یعنی شما بدون آنکه از ملات استفاده کنید به صورت پازلی قطعات را در کنار هم روی زیرسازی اجرا کنید و در پایان کار، روی قطعات ماسه بادی ریخته و با یک جارو ماسه بادی ها را به داخل درز ها هدایت کرده و تمام. همانطور که مشاهده کردید یک روشی بسیار ساده و راحت همین روش با ملات خشک است که یکی از مزایای بسیار قابل توجه آن، قابلیت جا به جایی این قطعات است. یعنی در صورتی که علاقه مند به جا به جایی و یا در صورتی که آن منطقه اجرا شده نیاز به کنده کاری داشته باشد، می توانید به راحتی این قطعات را برداشته و جابه جا کنید تا تخریب نشوند.

به همین سادگی با این دو روش ساده، به خصوص روش دوم می توانید کفپوش های بتنی پرسی خود را اجرا کنید.

مرحله نصب کفپوش های بتنی پرسی

پس از مراحل گفته شده در بالا، در صورتی که از ملات خیس جهت اجرا کفپوش بتنی پرسی استفاده می کنید، پس از ریختن ملات، کفپوش های بتنی پرسی را به صورت مرتب و تمیز در کنار هم قرار داده و با زدن چکش به طور صحیح و مرتب روی ملات قالب می شود. اما در صورتی که از روش ملات خشک جهت اجرا استفاده می کنید، بسیار ساده و آسان کفپوش ها را به صورت پازلی و مرتب در کنار یک دیگر بچینید.

بیشتر بخوانید  نحوه زیرسازی مناسب کفپوش های بتنی

کفپوش بتنی پرسی اجرا شده با ملات ماسه و سیمان2

نکات مهم اجرای تمیز، با سلیقه با یک استادکار با نظم

به طور کلی کفسازی در هر ناحیه ای از مهم ترین قسمت آن جهت زیبایی آن ناحیه است. کفپوش های بتنی پرسی نیز به دلیل شکل ساده، زیبا و حالت پازلی خود، باید به شکل تمیز و با نظم اجرا گردد. در همین جهت توصیه می شود از نصاب و استاد کار با سلیقه، با نظم و مرتب استفاده نمایید زیرا در صورتی که فردی بی دقت مسئولیت نصب این قطعات را به عهده گرفته باشد، در انتهای کار پشیمان خواهید شد. از نمونه مشکلاتی که اکثر مشتریان با آن برخورد می کنند استفاده از استادکار بی نظمی است که در هنگام اجرا و بندکشی، ملات ریخته شده روی قطعات را پاک نمی کند و در نتیجه پس از خشک شدن، شکل بسیار بدی از خود به جا خواهد گذاشت و امکان پاکسازی آن نیز وجود ندارد. پس توصیه می کنم حتما و حتما این نکات را به استاد کار خود انتقال دهید و روی این موضوع حساسیت بالایی به خرج دهید.

 

مرحله پایانی، بندکشی اصولی

به طور کلی کفپوش های بتنی پرسی بندکشی ندارند و به همان شکل مورد استفاده قرار می گیرند اما در صورتی که از ملات خشک جهت اجرا استفاده نموده اید، در همان قسمت انواع ملات ها به شما گفته شد که با استفاده از ماسه بادی این امر انجام دهید. یعنی ماسه بادی روی قطعات ریخته و با جارو به سمت درز ها هدایت گردد و تمام

اما در صورتی که از ملات خیس جهت اجرا استفاده می کنید نیازی به بندکشی نیست اما در صورتی که خیلی روی بند ها حساس هستید می توانید از همین ماسه بادی و جارو جهت پر کردن درز ها استفاده نمایید.

کفپوش بتنی پرسی اجرا شده به صورت ملات خشک

کلام آخر

همانطور که در ابتدا مقاله به شما گفته شد، نصب کفپوش های بتنی پرسی کار ساده ای است و فقط و فقط بعد از خرید کفپوش بتنی پرسی با کمی دقت و انتقال نکات گفته شده در این مقاله به استاد کار و نصاب، یک اجرا تمیز و کار پایانی فوق العاده ای داشته باشید. خیلی ساده با توجه به نکات گفته شده بازدهی خوبی از محصول داشته باشید.

اگر سوالی دارید حتما در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید، امیدوارم که از این مقاله کاربردی لذت برده باشید.

گروه تولیدی صنعتی آبین بتن | تولید کننده انواع محصولات بتنی و موزاییک

Picture of کیارش نجفی

کیارش نجفی

4 سالی هست که به طور مداوم در قسمت دیجیتال مارکتینگ شرکت آبین بتن به مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا اصولی و دقیق درباره محصولات و حوزه بتن کار میکنم و اطلاعات دقیق و درست در اختیار تمامی کاربران قرار میدهم و به پیشرفت اطلاعات عمومی درباره این حوزه در فضای مجازی کمک میکنم.

4 دیدگاه در “نحوه نصب صحیح و اصولی کفپوش های بتنی پرسی

  1. عادل گفت:

    عالی و بدون نقص بود از راهنماییتان خیلی خیلی سپاس گذار و ممنون هستیم.بخاطر این مقاله بنده که قبل از این کار نما کار ساختمان بودم‌،تونستم قرارداد ۱۵۰۰ متری کف پوش را بستیم و تحویل دادیم‌..عالی هستین.مقالتون بدون نقص و بدون ایراد هستش.

    1. کیارش نجفی گفت:

      خوشحالیم که براتون مفید بود دوست عزیز

  2. احمد گفت:

    سلام
    اطلاعات بسیار عالی بود
    سپاس

    1. کیارش نجفی گفت:

      سلام
      خوشحالیم که براتون مفید بوده دوست عزیز ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید
منو